Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Känsla av välmående

Av Stina - 12 augusti 2014 17:11

Jag började titta på den senaste och sista säsongen av True Blood häromdagen, så fort introt Bad Things av Jace Everett började spela sköljde en känsla av lugn och välmående över mig. Jag vet att denna känsla kommer när jag hör låten och älskar den. Varför får jag det, låten i sig är inte jätte speciell förutom att den är bra och passar serien perfekt men låten i sig väcker dessa känslor hoss mig.

Jace Everett - Bad Thing, introt till True Blood

Grejen är att när jag började titta på denna serie från början så trivdes jag sjukt bra med mitt liv. Jag gick i gymnasiet, tränade Chimal och Ceasar på veckorna och även Rezy på helgen (på veckorna red mamma henne). Förutom det så satt jag i styrelsen till elevrådet och tränade på gymmet och simmade två gånger i veckan. Nej jag umgicks inte mycket med mina vänner men jag trivdes så sjukt bra. Varje dag var det ridning av en till tre hästar och om det inte var det så tränade jag själv. Efter att jag kom in från stallet på kvällen gjorde jag mina läxor och när de var klara så satte jag ett True Blood avsnitt på laddning (jag streamar och har alltid gjort det) för det mesta och gick ut och gick en sväng då mammas internet var långsamt och avsnittet behövde ladda upp. När jag kom hem tittade jag på det och gick och la mig. Detta var mina dagar och den stund jag hade då allt var klart för dagen, hästarna var fixade med, skolarbetet klart och min egen täning gjord. Då kunde jag släppa allt och slappna av tittandes på ett avsnitt True Blood. Därför får jag alltid den känslan av total avslappning och allmänt välmående när jag hör intro låten.


Ett till intro/låt som ger mig en härlig känsla är Pretty Little Liars introt. Jag tittade på den serien förr men inte längre, den tittade jag på när jag jobbade på Viby krog, så varje gång jag hör den så känns det som om jag sitter på mopeden till jobbet för jag hade den alltid i huvudet, och sjöng den om och om igen när jag satt på moppen. Även denna låt är helt underbar till serien, lite creepy att den slutar med two can keep a secret if one of them is dead.

Jag tror kanske att introt till Supernatural kommer bli ett jag har bra minnen till också, delvis för att det är så bra. Det tråkiga är att Supernatural kör endast sin intro låt till sista avsnittet för säsongen med en liten sammanfattning av vad som hänt, men ändå sjukt bra!

Kansas - Carry on my Wayward son, introt till Supernatural (detta till säsong 7)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards