Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Bara en halvtimma, men en halvtimma!

Av Stina - 12 augusti 2014 20:24

Ni kanske minns att jag för ett bra tag sedan, så länge sedan att jag inte minns hur länge skrev att jag när jag skrittade Kungen fick ont i knät. Han hoppade iväg för något i sidled och det hög till i mitt vänster knä (det jag haft problem med sedan högstadiet). Grejen är att det sedan dess gjort ont hela tiden, och mycket. Det är flera år sedan jag hade så här ont, det har gjort ont när jag ridit, när jag stått för länge, när jag sitter med raka ben och hur ont det gjort när jag försökt sitta skräddare (ni vet med benen ihop vikta framför sig) vill jag inte ens försöka förklara, sån smärta är många år sedan jag känt. Jag bestämmde mig för strax innan lägret att om det inte släppt efter det var det dags att uppsöka läkare och sjukgymnast för något var öppenbarligen fel.


Men någon gång under läger helgen började det släppa och gjorde inte fullt så ont längre. Och de senaste dagarna har det inte gjort ont när jag ridit normalt, jag kan ha raka ben utan störrre problem, det har helt enkelt kännts bättre. På grund av knät har jag inte heller vågat gå ut och gå, med rädsla för att det ska bli värre och för att det redan gjort så ont. Men idag, eftersom det blivit mycket bättre tog jag min första prommenad på jätte länge. I väldigt lugn och försiktig takt gick jag en sväng i Vretstorp, jag gick endast i 30min för att inte anstränga knät för mycket men det var helt sjukt skönt. Det gjorde inte ont en enda gång, känns helt underbart, nu hoppas jag bara att det inte blir sämre igen!

 

Kapuragatan 7, Vretstorp, ja där bor jag och är delvis uppväxt! (gula huset på vänster sida)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards