Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Skärmsläckare

Av Stina - 17 april 2015 08:15

Jag har alltid tyckt om att ha en "rolig" skärmsläckare på datorn, speciellt sedan jag började plugga. Det är ofta som datorn står orörd längre stunder på föreläsningarna och när den då sommnar tycker jag om att ha bildspel rullar. Jag har  alltid ett tema på skärmsläcksbilderna som rullar, det brukar variera mellan häst bilder, tv serier/filmer jag tycker om eller som nu, musik.


Min poäng är att det är roligt att ha en personlig skärmsläckare med bilder du själv valt ut eller som jag, på den skärmsläckare jag har nu har riktat mig mot musik. Bilderna är på artister och band jag gillar, bland annat Little Mix, Coldplay, Bruce Springsteen, The 1975, Ed Sheeran och många fler. Många bilder är precis bara det, bilder, men på de flesta har jag lagt in text. Texterna är sån som artisterna eller banden sjunger i sina låtar, texter jag tycker mycket om av olika anledningar. Några av mina favorit texter visar jag nedan på de bilder de ligger på i skärmsläckaren.


Min poäng är att en  skärmsläckare som betyder något för dig är bra mycket roligare och personligare än de färdiga som finns i datorn!


Ed Sheeran - The A Team

 

"The worst things in life come free to us"

 

One Direction - Moments

 

"If we could only have this life for one more day, if we could only turn back time"

 

Little Mix - Change Your Life

 

"You’re not the only one so let them criticize,  You’re untouchable when you realize"

 

Naughty Boy - One Chance to Dance

 

"Listen, I was told what don´t kill you only makes you stronger"

 

Zayn Malik - I Won´t Mind

 

"Cause we are who we are when no one´s watching"

Något som påminner mig om att alltid försöka vara samma person med andra som jag är när jag är för mig själv, att alltid vara mig själv...

 

Bruce Springsteen - Atlantic City

    

"Everything dies baby, that´s a fact, But mabey everything that dies someday comes back"

En text som betyder så mycket för mig så jag nu har den tatuerad på armen

 

Little Mix - Little Me

    

"I'd tell her to speak up, tell her to shout out, talk a bit louder, be a bit prouder, tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see"

Hela den här låten säger så mycket om vad tjejer ofta behöver höra när de är yngre, vad skulle du säga till ditt yngre själv om du fick chansen?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards