Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Sökta jobb & intervjuer

Av Stina - 20 april 2015 22:13

Eftersom sommaren nalkas, universitetet upphör och jag till och med är färdigutbildad håller jag så klart på att söka jobb. Jag söker "vanliga jobb", alltså arbete inom området folkhälsa men även sommarjobb. Hittils har jag varit på en intervju för sommarjobb och ska på en till i morgon. Den jag redan varit på var personlig assistent, intervjun gick bra men det är egentligen inte något jag vill arbeta med. Intervjun i morgon kan jag berätta mer om efter den. Det positiva med båda dessa jobb är att de inte är mer än 20km från där jag bor.


De "vanliga" jobb jag sökt sträcker sig från Hälsoutvecklare, vilket är precis den titeln jag får till sommaren till familjepedagog. Familjepedagog kanske inte låter som något jag kan söka, ja det är relativt långsökt och chansen för att jag får en intervju till det jobbet är väldigt liten. Men jag har läst om hälsa, samtalsmetoder och mycket mer relaterat till det i olika sammanhang under snart tre år varav ett helt halvår ägnades åt barn och ungas hälsa. Förutom det har jag ett direkt intresse av barn och ungas hälsa då det är de område jag helst skulle vilja arbeta inom. Som det ser ut nu söker jag jobb över stora delar av Sverige där det dyker upp något då jag är beredd att flytta. Har inte diskuterat det med Chimal än men förhoppningsvis skulle han vara okej med en flytt om det kommer till det. Håll tummarna för i morgon, jag vill gärna ha ett sommrjobb i sommar!

                

 
 
Erica

Erica

21 april 2015 01:30

omg, vad gör vi om du flyttar?!:O

http://www.eeckisdonna.blogg.se

Stina

21 april 2015 10:58

Bra fråga....:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards