Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Vädret...

Av Stina - 10 november 2010 20:10

Ja skulle ju rida Helge och longera Chimal i går... Blev inge med det eftersom att det var halv snöstorm ute, i morse när jag gick till bussen var det hur mycket snö som helst ush:( Blir ju inte bättre av att hästarna inte fått vinter dojjor än. Men men, Chimal har varit lite halt några dagar, eller ja gått lite ojämt då han haft ett sår som han inte tyckte om, tog 2 dagar sen var han fräsch och fin å ville arbeta igen. Så i går provade jag att longera honom för att se om det skulle gå att jobba honom vid hand över bommar och se så att allt var OK igen, allt var OK igen men jag fick ge upp jobba vid handen då det var för halt:( De har trotts sommarskor 2 brodd i varje fot åtminstonde. Helge skulle ju skrittas som vanligt men det fick vänta eftersom att Chimal som är super stadig på foten halkade känndes det lite sådär att hoppa upp på Helge i snöstorm utan ordentliga skor, han brukar sköta sig jätte bra men han kan få sina ryck han med.


Men i morgon blir det antagligen skrittur på Helge, förhoppningsvis i sällskap av mamma och Rezy så vi kan träna på att gå förbi den där livsfarliga skäcken som går vid vägen.... Uuuuuu han är super läskig;) Chimal ska antagligen få en promenix med sina nya tyngder på bakbenen så nu är det igång med dem igen:D Har köpt nya och det gav ju resultat förra vintern så vi kör på samma koncept igen och så ska jag självklart läsa massa tråkig literatur ochså, i morgon ska jag även berätta om träningstävlingen i söndags om jag hinner.

 
 
Ingen bild

Sophia

10 november 2010 23:10

Vaaa?! Vadå tyngder på bakbenen? hihi! jobbar dom mer med bakbenen då eller? Visste inte att man kunde ha det på hästar oxå :)

Stina

12 november 2010 20:07

Jo testade det efter råd av vet. förra vintern, Chimal har svagare bakben än normalt inte så farligt men det märks efter sisådär 10-12mil och det hjälper. På vedema gick han i mål 12mil utan att haft problem bak för första gången på en 12mil:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards