Stina Svensson

Alla inlägg under november 2012

Av Stina - 27 november 2012 23:03

Jag har kommit in i en period då jag läser mycket bloggar, dock inte en enda om hästar just nu, lite underligt faktiskt. Vet inte varför men just nu tycker jag det är väldigt kul/trevligt att följa andra bloggar, inte några där de varje dag skriver idag har jag gjort ditt och datt utan bloggar som handlar om vissa teman. Personligen älskar jag att måla naglarna så jag har börjat följa två bloggar där de skriver mycket om nagelack! Lite underligt att tycka det är kul kanske men jag älskar att byta nagelack, har btw köpt min första franska manikyr penna igår och provat idag, jätte bra kan jag tala om.


Läser en blogg om Vampire Diaries såklart, lite pinsamt intresse att älska en typisk ungdoms serie men jag bryr mig inte älskar den och står för det! Så ja jag följer en blogg som handlar om den. Har även fastnat för Shay Mitchells blogg (skådis från bla. pretty litle liars), det är även andra som bloggar på den men den tar upp lite diverse och idag stod det om en att göra lisa. Men det är inte själva grejen utan på den stod det ett citat som jag tyckte var bra och som jag ska komma ihåg och tänka på ibland. "A year from now you may wish you had started today" - Karen Lamb.


Tycker det var väldigt smart sagt, dags att försöka anama det tycker jag! Hittar helt enkelt ispiration till mitt eget liv från andra bloggar, att kunna förbätta mitt eget liv från ideer jag hittar hos andra känns inte så fel.

 

Har fått snö i Vretstorp idag, bilden är dock gammal!

Av Stina - 26 november 2012 15:27

  Var bara tvungen att lägga upp ett quote från Vampire Diaries, tycker det stämmer väldigt bra!

Av Stina - 23 november 2012 13:28

Är på tiden att jag gör, antingen måste jag bli bättre på att uppdatera bloggen eller så får jag helt eneklt inse att jag inte är någon bra blogg uppdaterare. Ger mig själv en till chans innan jag börjar fundera seriöst på att lägga ner bloggen, kanske inte blir så men som sagt ett försök till innan jag får ta mig en funderare.


Nu är jag i varje fall här och skriver igen, sitter och dricker te + skriver på en hemtenta. Är lite surig då det igentligen skulle kommit ett nytt Vampire Diaries avsnitt idag men av någon anledningen bestämde de sig för att hoppa idag. I onsdags blev i varje fall hästarna skodda, vinterdojjorna åkte på, snösulor och skor med fyra brodd hål även om det inte är någon brodd i. Så nu kan snön komma för vi är förberedda! Ridningen rullar på med båda pöjkarna, har tagit några lugna dagar för mig och hästarna så jag kan ägna tentan lite tid men i helgen blir det ridning igen!


Swed Endurance nya nummer har kommit ut, som vanligt har Carro Pont (Carros egen hemsida, Stall Crescam) gjort att toppen jobb och läsningen är jätte bra, har ni inte läst den föreslår jag att ni gör det, tidningen finns att hitta HÄR!

 

BTW! Jag ska fortsätta på Chimals berättelse någon dag, jag lovar!

Av Stina - 9 november 2012 12:45

Nu är jag här igen och skriver, kom på att jag glömt säga att jag blev godkänd på min salstenta, var ju som tidigare skrivet ganska säker på att jag inte skulle bli det, men godkänd blev jag! Vet dock inte vad jag fick för poäng än då det inte går att hämta ut tentorna än men jag har kunnat titta på mitt betyg på internet, vet dock inte om det gäller för båda delarna på tentan eller inte. Tentan var nämligen uppdelad i två delar och du kunde på underkänt på ena men fortfarande godkänt på den andra så det är bara att hoppas att G:et gäller för båda delarna. MEN jag vet i varje fall att jag åtminstonde är godkänd på ena delen.


Ikväll ska jag föresten på ridlektion med Chimal i Lindhult, är några stycket från klubben som ska rida för en tränare där. Jag känner att jag behöver rida för någon annan än mamma, tro mig mamma är världens bästa instruktör ingen tvekan om den saken men det är inte jätte lätt att rida för sin mamma..... Rider så klart fortfarande för mamma men är lite nyfiken på att prova att rida för någon annan + att nu när Chimal inte tävlar längre behöver vi hitta på nått annat. Hoppas det blir bra och idag skulle det i varje fall båtminstonde bli jag, Ebba & Victoria Boberg tror jag kanske kommer fler men det vet jag inte.

Lisa & Jag  

Av Stina - 9 november 2012 11:09

Har hittat lite bilder från Finnerödjaritten 40kmCR med Rezy från i våras i pappas telefon så detta blir ett bildinlägg med bland annat de bilderna och några icke hästrelaterade.

       

Måste bara säga att jag är riktigt nöjd me mina nyinköpta kort + affisch!

      


       

Är sugen på en iphine bara för att kunna ha detta skal!

Av Stina - 8 november 2012 12:20

Som ni märkt har jag inte bloggat på ungefär en vecka, har varket orkat eller haft lust men nu skriver jag lite i alla fall. Har fått ide till en tatuering så nu har jag två planerade tror jag. Har redan bestämt mig för var och vad den första ska vara. Ska tatuera mig på sidan av vänster handen vid tummen, har intre beställt tid än men ska göra det när som så det ska bli kul att äntligen få det gjort. Tatueringen ska bestå av text och det kommer stå "Chimal". Men nu är jag sugen på en till, såg en text jag blev sugen på att skriva igår när jag tittade på Lost (har börjat tittat om på det) och den vet jag inte var jag skulle vilja ha dock, och är som sagt sugen på den just nu men jag ska fundera på det tatueringar är trotts allt permanenta. Texten från Lost som jag funderar på att tatuera efter den på handen är "Living is easy with eyes closed", är en text bit från en Beatles låt.

Charlie från Lost


Har desutom lyckats lokalisera lite gamla häst bilder som jag tänkte att ni skulle få se, är ju rutten på att lägga upp nya så då får ni lite gamla som jag itne tror jag använt här förut.

 

  Träning med Chimal


Julhoppning med Rezy på jätte låga hinder

 

Working Equitation pass med Rezy på mitt sista YR läger 2010


Under kommer det lite gamla dressyr bilder med Rezy

                      

Jag & Nifsan (kommer inte ihåg hela namnet) som stod hos oss en sommar, mamma använde henne till lektioner och jag fick hoppa med henne.

Av Stina - 1 november 2012 20:48

Är intressant när man kommer till stallet (igår) och bestämt sig för vad dem ena hästen (Kungen) ska göra och inte bestämt sig för vad den andra ska göra (Chimal). Chimal hade jag funderingar på lite olika saker att göra med, funderade på att löslongera honom men ångrade mig fram och tillbaks innan jag kom till stallet, Kungen skulle gå ett markarbetspass men så blev det inte. Chimal fick sig en löslongering, inte jätte lyckad då det var geggigt och halt i paddoken men han travade fint runt och lyssnade bra, Kungen fick inte ett markarbets pass, mamma fråga om jag ville rida ut en sväng i stället och dyker det upp ridsällskap tackar man ju inte nej, eller hur? Så det blev en skrittsväng med mamma/Niccan som sällskap på Kungen, Kungen har stått sedan KM (2dagar) så nu var han pigg och glad, taktade på med några små pigg rusningar genom kroppen men skötte sig trotts allt bra.


Dagen har varit en sämre en kan man säga, har ingen lust att skriva så mycket om det men kan säga att det börja med att alarmet inte ringde. Min mobil hade helt enkelt damp i morse så det var ju tur att jag inte skulle vara på universitet förrens typ 12, den lärarledde gruppträffen för den här veckan var helt enkelt en katastrof och hemma var det inte heller så toppen när jag kom hem. Hann precis byta kläder när jag kommit hem innan mamma ringde och sa att jag var tvungen att komma upp till stallet pronto. Chimal hade damp i hagen och bara for runt som en galning medans de andra hästarna bara tittade på honom, mamma visste inte vad som var fel och Chimal bara for över stenhällar och djup lera. Så in i bilen igen och upp till stallet. Chimal hade precis tagit en paus från sitt rusande i hagen när jag kom, mamma sa att han farit runt så att hon inte ville/våga försöka fånga honom. Så jag gick och hämta honom, tog av täcket för att se så det satt som det skulle, kolla över honom efter skador men inget tack och lov. Slängde på honom en kedja och gick en sväng med honom, han var väldigt pigg, tittig och for lite men annars lugnt så jag kunde ställa ut honom igen, undra vad han for runt så för? Kan vara så att han har överskotts energi, rider honom regelbundet men han har nog aldrig varit så pass lite tränad under så här lång tid (sedan i våras) sen han flytta hit så han börjar väll bli lite frustrerad. Men vad gör man med en häst som är understimilerad men du vågar inte rida den hårdare med rädsla för att frambenet inte ska klara det? Hemma igen blev det inte direkt bättre nyheter men det orkar jag inte skriva om. Kort sakt en pissig dag!


I morgon på förmiddagen ska jag slänga upp hö på höskullen med Bosse sen ska hästarna ridas och så ska jag plugga. Blir hemma på kvällen, ska dock iväg på inflyttnings fest på lördag kväll hos min bror, världens bästa Lisa ska antagligen med då hon är hemma i helgen, hon kan antagligen muntra upp humöret på mig hon är ju trotts allt världens bästa Lisa!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards