Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Smak av sommaren

Av Stina - 11 mars 2013 18:34

Ja det har jag fått idag, kom på den suveräna ideen förra veckan att jag ska börja motionssimma igen, var ett tag sedan jag gjorde det regelbundet nu och kom på att det kanske är därför den här vintern känns så lång dragen. Det är nämligen första vintern på flera år som jag inte simmar minst två gånger i veckan och får en smak av sommaren för det är de jag tycker det känns som. Så idag när jag var klar i skolan så åkte jag iväg till Alléhallen och köpte mig ett klippkort och simmade 40längder= 1km, kör på det ett tag nu tills jag vant in mig lite vid simmandet igen så kan jag simma 2km igen. Det var i varje fall jätte skönt då simhalen var helt tom när jag kom dit och det dök inte upp någon förrens jag nästan var klar, så jag simmade där själv och njöt av solen som lös in genom de stora fönstren och lyssnade på radion.


Ska även berätta att igår när jag kom till stallet upptäckte jag att Chimal lyckats få ett sår på huvudet precis där jag har nosgrimman sitter på grimman och alla hans träns, suck! Så jag tvättade rent och konstatera att det endast var ett ytligt sår. Jag bestämde mig helt enkelt för att inte rida då han var lite sluven runt det och borstade honom istället. Idag letade jag fram det gula hackamore huvudlaget som jag inte använder, det är de enda träns jag äger utan nosrem, hämtade Chimal i hagen med en sån där hals uppbindningsgrej till kor (mamma har en till Rezy), tack och lov för att Chimal är snäll att hämta i hagen. Sedan blev det iaf en ridtur runt T&M (tomas & Marie vägen) och det funka jätte bra att rida trotts såret vilket både jag och chimal var nöjda med!


Andra dagen på distansgalans föreläsningar var föresten toppen den med, mammas föreläsning var jätte bra och den som Mattias Gårdlund hade om sitt ridäventyr i mongoliet (har gått att läsa om i ett häst & ryttare nummer) var jätte bra! Otroligt inspererande då han var en toppen föreläsare, känner mig otroligt ridtaggad!

       

Chimals sår på näsan är inte så litet, men ser mycket bättre ut idag!                                   Malins födelsedags tårta som var riktigt god!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards