Stina Svensson

Alla inlägg under maj 2013

Av Stina - 16 maj 2013 10:14

Är uppe hos mamma ett tag idag och passade därför på att ta lite kort på blommor hemma hos henne när jag väntade på att hästarnas badkar skulle bli fullt med vatten.


         


Jag älskar kameran i min iphone!

Av Stina - 16 maj 2013 07:42

 

Av Stina - 15 maj 2013 20:06

Åkte upp till stallet efter skolan idag och släppte ut hästarna på grönbete i ett par timmar, kan säga att Chimal hade väldigt kul ute i hagen. Hästarna höll på och lekte när jag släppte över dem till betet och fortsatte en stund efter det. När de andra slutat springa runt fortsatte Chimal och lyckades till slut få dem att leka igen. En sak kan man säga om min häst han älskar en bra lekstund! När hästarna gick ute en stund passade jag på att städa och rensa lite bland mina grejor igen, hittade förutom de tofsar jag har sedan tidigare en burk med blåa silikonband jag inte visste att jag köpt, oops! Så då passade jag på att fixa lite med tofslådan och städade även ryktlådan och borstarna i den, vet inte varför men jag tycker det är något rofyllt över det!


Blev film och lite bilder från när hästarna lekte i hagen, filmen är i slutet när de leker och bilderna

är suddiga då de är tagna på långt håll och är frysbilder från filmen.


     

     


Och så två bilder från min "lilla" tofslåda, vilken som ni ser även innehåller diverse band till man och svans plus lite till. Tyvärr används den inte speciellt mycket längre!

 

Före omsortering

 

Efter omsortering

Av Stina - 15 maj 2013 06:31

    

Av Stina - 14 maj 2013 21:59

Har nyss kommit hem från speedwayen vilken var toppen! Indianerna, vilket är laget jag hejar på van med 47 mot hammabys 43. Var en spännande match som sluta på rätt sätt. Var även jätte kul att ha med Josefin som sällskap så det måste vi göra om!


       


  

Av Stina - 14 maj 2013 14:45

Kom upp ur sängen relativt tidigt idag så jag bestämmde mig helt enkelt för att åka upp till stallet på morgonen. Väl i stallet började jag med att rida lite barbacka dressyr på Chimal, blev bara skritt men det gick riktigt bra. Efter det så blev det en ridtur på Kungen. Passade på att kolla en mila slingans vägar där det varit kärllossning på nu på våren men den var riktigt fin så det blev hela milen. Han gick jätte bra och skötte sig prima! Börjar nog bli dags att rida lite längre slingor nu när det är varmare väder. Funderar även på att rida bort till karstorps backarna vilket är mina bästa träningsbackar och skritta honom i dem.


Efter det blev det lite pyssel i stallet, släppte ut hästarna på grönbete ett tag och lagade min säkerhetsväst som gått sönder. Ikväll blir det desutom speedway, Indianernas första hemma match för säsongen. De förlorade borta förra veckan så nu håller vi tummarna för att det går bättre idag, och att det inte blir något regn. I vanliga fall åker jag jämt på speedwayen med pappa men han ska jobba inatt så han hinner inte, därför har jag övertalat min kompis Josefin att följa med, får se om jag kan få henne att tycka det är kul!


           Gammal bild från Vedemaritten 2010, 120km**CEI med Chimal



Av Stina - 13 maj 2013 19:22

Ridläger på Markebäcksgård utanför Askersund!

den 1,2,3 & 4 agusti i sommar arrangerar Helene Westlund ridläger på Markebäcksgård utanför Askersund, på ridlägret får du rida flera lektioner för Ann-Christine Hansson nivå 2 instruktör i centrerad ridning. I lägret ingår boende för dig och din häst, mat och ridlektioner. Det finns tillgång till boxplats och i viss mån hage, ridbana och ridhus. På ridlägret rider vi förutom ridpass riktat till markarbete, sitsträning, hoppning med mera även och badar med hästarna. Ridlägret kostar 2500:- föralla dagar och 700:- för en dag ifall man inte vill delta på hela lägret. Vid intresse och frågor hör av dig till Helene Westlund: helene.tomta@hotmail.com eller 0730491755.


Jag är med på lägret varje år och det är höjdpunkten på sommaren! Om du tycker det verkar roligt tycker jag definitivt du ska vara med!


Lite bilder från tidigare ridläger!

                             

Av Stina - 12 maj 2013 21:24

    

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards