Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Svenska Mästerskapen i distansritt

Av Stina - 1 juni 2014 20:46

Avgjordes i skåne igår. Ridsportsförbundet har ett långt och bra reportage på sin hemsida om tävlingen (klicka på bilden för att komma dit), båda guldritterna av senior och YR mästarinnorna och annat från tävlingen är med. Vann i senior SM gjorde Caroline Franzen med Ganzir och YR SM vans inte av någon mindre än Sara Henriksson med Elopolda ifrån ingen annan klubb än Nerikes Distansryttare, vi har en suverän klubb! Jag har både tränat och tävlat ihop med Sara i flera år och hon har verkligen jobbat hårt för sitt SM guld, med tanke på att det är hennes sista YR år var det verkligen på tiden att hon fick det. Hon har ridit både EM och VM, är kvalad för i år med, med en annan häst och nu kan hon lägga till ett guld bland meriterna.

 

Om ni läser om SM ritterna på ridsportförbundet kommer ni även läsa att Carro som vann senior SM bröt ett lårben i våras och lyckas ändå rida in som segrare efter 160km i sadeln, är distansryttare kämpar eller är de? Har skrivit ett inlägg tidigare (om ni vill läsa det klicka här) om att det inte alltid hanlar om att orka, det handlar om att vilja, att bita ihop fast det inte går längre. Carro är ett bra bevis på att det går, om man verkligen, verkligen vill!

   

Målgång för Carro & Ganzir efter 160km, prisutdelning för Sara och Elopolda efter 120km


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards