Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Ridlägret

Av Stina - 4 augusti 2014 09:16

Igår på eftermiddagen tog ridlägret slut och nu har jag och Sandra tagit oss en välförtjänt sovmorgon innan vi ska in till Örebro oh hämta min syster som varit i Turkiet en vecka. Igår var jag verkligen trött och kroppen var ännu mer trött, men kul har det varit. Som vanligt är det bitter ljuvt att lägret är slut, jag skulle ge vad som helst för ett längre läger samtidigt som det alltid är lite skönt att komma hem, sova i sin egen säng och ta lite sovmorgon. Chimal kommer nu efter fyra hårda pass i ett mjukt ridhus få två välförtjänta lediga dagar och även jag själv. Förutom att allt ska packas upp, tvättas och de ska gås igenom en del arrangörs mässigt kring lägret.

Ridpassen på lördagen och söndagen i ridhuset var det blandad resultat på. På lördag förmiddag red vi och badade vilket var väldigt trevligt och på kvällen red jag dressyr på Chimal inne vilket gick mindre bra. Chimal var absolut inte på humör, riktigt dåligt var han faktiskt på och stod på bakbenen vid två tillfällen när jag krävde att han samlade sig i fattningarna. Fattningarna från skritt till galopp var denna dag inge vidare så vi la ner ribban en bit och gjorde dem ifrån trav istället. Jag red honom bara tills ridningen känndes okej då det inte var någon ide att pressa honom mer.

I går red jag innan frukost och då gick det mycket bättre, han lyssnade och trampade under sig igen. Han stallde upp på kraven jag satte och när vi började göra fattningar hjälpte mamma mig med en grej och det räkte med att jag tänkte på det så blev fattningarna ännu bättre. Det har verkligen funkar super med att mamma kommit in lite då och då när jag ridit och hjälp mig lite, jag har fått ut grymt mycket utav det och är jätte nöjd med den undervisning jag fått, Chimal och mig.

Bilder ifrån lägret kommer det komma upp en del så fort jag har tid, förhoppningsvis de närmsta dagarna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards