Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2014

Handboll

Av Stina - 4 oktober 2014 09:15

Idag ska jag åka till Lindesberg och kolla på handboll, min kusin spelar nämligen SM och jag åker dit och tittar med min familj. Jag har kanske aldrig berättat jag är uppvuxen med mycket handboll kring mig. Jag har spenderat många timmar lekandes på läktare under träningar och matcher, sprungit runt på handbollscuper och liknande. Grejen är att i princip alla i min familj på papps sida har vid något tillfälle eller under hela livet hållit på med handboll.


Farfar spelade både handboll som ung och satt sedan i styrelsen för Kumla handbollsklubb i många år. Min pappa och hans enda syskon (en tvillingbror, Billy) har spelat handboll som unga och vuxna, och sedan tränat flera lag efter det. Min storasyster spelade handboll till hon gick i högstadiet, min bror gick endast på bollskola men började ändå lite med fotboll. Min farbrors sambo, Lotta har spelat handboll och tränat andra, deras två barn (även de tvillingar) har båda spelat handboll, Tim slutade för flera år sedan men Angelica håller som sagt fortfarande på och har i år bytt från klubbem i Kumla till Lindesberg och ska som sagt spela SM. Deras storebror, Adam som tekniskt sett inte är min kusin (deras mammas son sedan tidigare) men är ändå en kusin till oss har så klart också spelat handboll. När jag var liten, innan min farbror och Lotta blev tillsammans brukade jag och Adam alltid leka ihop under träningar då Lotta har tränat min syster.


Så ja, handboll är en ganska stor grej i min familj, jag är typ den enda som aldrig har hållit på med handboll, jag spelade fotboll istället. Men jag tycker ändå mycket om att titta på handboll det är en rolig sport och jag är som sagt uppvuxen med den. Även min mamma har varit involverad i handbollen även om hon aldrig spelat, hon satt nämligen i styrelsen.

 

Bild 1 ser ni farfar och Adam längst till höger, sen Viktor, Malin, Billy & Angelica.

På Bild 2: Adam, Tim, Pappa, Billy & Angelica


              

Bild 1: Lotta & Adams yngsta dotter Minelah. Bild 2: Angelica & Billy

 

Bild 1: Tvillingpar nummer ett, Billy & pappa. Bild 2: Adam och äldsta dottern Vendela på min gamla moppe.

 

Tvillingpar nummer två, Angelica & Tim

I målet ser ni Angelica in action!        


Bara för att handboll är lite av en familjegrej fick ni helt enkelt en liten bildpresentation av familjen. Som ni ser på några av bilderna har vi en grej för att spela spel och ha femkamper när vi träffas på midsommar osv. Jag råkar vara typ bäst i familjen på det stora plockepinnet och har plockat rent flera gånger!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards