Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Ett annat liv

Av Stina - 31 december 2014 08:00

 

Det är så det är för mig. Jag har svårt att sätta ord på varför jag läser så pass mycket som jag gör, jag kan radda upp masor med fördelar av det som jag har men jag har svårt att säga varför jag faktiskt läser så pass mycket. Bilden säger ganska mycket skulle jag säga, att läsa tillåter dig att försvinna in ett annat liv, någon annans liv och värld, det är nog därför jag gillar fantasy så pass mycket, alla dessa fantastiska världar som författare kommer på och skapar är helt otroliga och jag skulle ge vad som helst för att få besöka dem.


Men ibland kan det vara svårt att vara en bokslukare, att få hem en ny bok man sett fram emot att läsa, som jag fick igår, och veta att om jag börjar läsa den, kommer jag inte kunna lägga ifrån mig den förens jag läst ut de 650 sidorna, vilket kan ta runt två till tre dagar för mig. Därför måste jag skjuta på den till helgen istället för att kasta mig in i den på en gång, men gud vad jag bara vill sätta mig med den och inte lägga ifrån mig den förens den är slut.

 

Så många gånger jag tänkt det på kvällarna, ett kapitel till, ett kapitel till, BARA ett kapitel till, sen är boken slut eller det har hunnit bli morgon igen. Ja, jag har läst hela nätter ibland, timmarna bara flyger förbi när man har kul, när man måste veta om alla överlever, vad som händer i nästa kapitel, eller bara vill läsa tills boken är slut och du vet inte riktigt vad du ska göra längre, för, ja, den är slut och den tog slut alldeles för fort.

 

Mer eller mindre (bilden), periodvis beställer jag en ny bok i månaden, och läser oftast två samtidigt, jag vill ju liksom veta vad som händer i den nya även om jag inte är klar med den jag redan läser... Jag köper mer och mer böcker, mer än vad jag hinner läsa. För tillfället står mina favorit böcker och böcker som jag ska läsa på bokhyllan över mig, 49st. Utav dem är det 19 som jag ännu inte ens börjat läsa, böcker jag köpt för att jag ska läsa dem. Av dessa 19, håller jag på med en och fick hem en igår, den ska jag läsa i helgen. Snabbt och eftektivt så jag sen kan längta till tredje boken i trilogin kommer ut. Böcker bidrar med ett annat liv, ett liv som inte är mitt, en annan värld så långt bort att jag tillåts försvinna in i den för ett antal  timmar, bli förälskad i karaktärerna och berättelsen för ett tag, en bok kan göra de tristaste dagar helt underbara!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards