Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 6 februari 2015

Hur många trodde det?!

Av Stina - 6 februari 2015 19:15

Ibland när jag ser en film, lyssnar på en låt, läser en bok eller liknande börjar jag fundera lite. Det som ofta kommer upp i mitt huvud är: "Hur många trodde det". Då syftar jag på hur någon eller något utvecklats. Jag har några exempel som kommer nedan där jag liksom funderar, hur många, om någon hade kunnat sia denna framtid?


Hur många trodde att en tjejgrupp som blev ihopsatt utefter hur de såg ut (varav en utav dem inte kom med från början för hon ansågs ha för stora vader) skulle bli en av, om inte världens största tjejgrupper inom musik under en tid?

 

Spice Girls uppträder vid OS 2012:


    Vilka trodde att sensationen vars låtar typ alla dansade runt tills liv skulle gå helt åt helvete? Hur många trodde att hon efter det skulle ta sig tillbaka och återgen börja turnera?!

 

Början på 2000 talet - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2013


 

Vem hade trott att de böcker som JRR Tolkien skrev om den påhittade världen Middle Earth på 30 och 40 talet skulle vara så sjukt stora runt om i världen än idag, och dessutom ha blivit några utan de största filmerna någonsin när de publicerades för första gången?

   

 

Hur många trodde efter den missade Oscarn, efter sin insats i Titanic att Leonardo Dicaprio fortfarande inte skulle ha vunnit en enda Oscar, trots alla dessa nomineringar?

   

 

Hur många trodde att tonåringarna som inte klarade sig som soloartister in i X-Factor och åkte ut som 3:a i tävlingen (som grupp) skulle komma att bli ett av världens största pojkband, någonsin?!

 

2010 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014


 

Hur många som läste Anna Todds böcker AFTER på nätet hade trott att de skulle få miljontals läsare innan de ens var klara, sedan bli publicerade (4:e och sista boken kommer nu i februari) och att rättigheterna till filmerna skulle vara uppe för diskussion redan innan första boken publicerats?!

 

Anna Todd

 

Sättet Anna Todd skriver på och hur hon formulerar sig är en utav de saker jag älskar med hennes böcker.

 


Det här är bara några av de gånger jag tänkt "Hur många trodde det". Jag kanske är lite konstig som tänker på sånt, men jag fashineras över vad som kan finnas i framtiden, vilken storhet som kan finnas gömd hos de minst tänkbara saker och personer!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards