Stina Svensson

Alla inlägg under september 2009

Av Stina - 12 september 2009 19:13

Ja nu har han varit här ca: en dag och det funkar jätte bra, han får stå inne på nätterna med Chimal än så länge men han har gått i samma hage som de andra idag:) han fick inte rigtigt gå med dem och Chimal skyddar Rezy och jagar bort Caesar om han kommer för nära men det är inge bråk. Och när vi släpte ihop Chimal och Caesar i morse så hälsade de på varandra sedan ägnade de sig åt gräs.


Jag och mamma har även ridit ut idag, jag på Caesar och mamma på Rezy, det gick jätte bra. I början var han lite tittig och stressad(inte så konstigt, allt var nytt) men sen lugnade han ner sig och skrittade glatt på först tills vi kom till ett dike som han absolut inte skulle gå över.....men över kom vi efter en stund så det måste vi jobba på.

Ni får lite bilder från idag:

Tittar på hagen innan han släpps i den med Chimal.

Hälsning mellan Caesar och Chimal.

  

Ute på ridtur.

 

   

Efter ihopsläppet med alla andra.

              

Ja av vad jag hittills kan avgöra verkar han vara en jätte trevlig liten kille med massor av energi:)

Återigen, tack Helen för att jag får låna honom av dig.

Av Stina - 11 september 2009 22:00

Ja nu har han kommit, Nortons Caesar (tror det stavas så), Arab, brun, valack, 5år, ägs av Helen Moberg och kommer ifrån Sveg.

Ja det är de ni får reda på för tillfället, kommer mer imorgon när vi tagit lite bilder på honom och jag har ridit honom för första gången.

Ja det var inte bara en underbar lite häst som kom utan det kom även en massa saker med honom, en mängd för att vara precis, 4 träns varav 3 distans + mkt mer som vi komemr att ha svårt med att ha plats för i sadelkammaren så det komer bli en rensning på allt som redan finns där så vi får in grejorna;)


Ja i morgon ska jag rida honom och så ska jag lägga ut lite info om honom så ni får veta vad det är för häst jag har tagit hem, ni får väll även komma och titta på honom för han är en rigtig snygging:D


Tack så jätte mycket Helen för att jag får låna din älskade häst, det betyder mycket.

Av Stina - 11 september 2009 14:52

Nu är han(nya hästen) på väg, han åkte hemifrån för ett tag sedan och för att svara på Camillas kommentar (vet ej vilken Camilla) så får ni reda på allt om honom på hemsidan så fort han kommit och får så klart även se bilder då:) vill inte säga nått innan han kommit ifall det av någon anledning skulle bli nått hinder..... Men han borde dyka up runt 22.00 i kväll:)

Av Stina - 10 september 2009 19:00

Ska jag till skolan(tror jag iaf), kommer hovis, ska jag städa mitt rum, ska det in nya saker i sadelkammaren och stallet, för att...........(trummvirvell)............Den nya hästen kommer:)


Ja imorgon kommer han. Om inte någont hinner gå fel som förra helgen när skjutsen blev förkyld, såt som händer:(

Ja det ska in en ny häst i stallet som Chimal ska bekanta sig med under natten och så ska det in nya saker i sadelkammaren, det har åkt ut en del, alla Pontus saker det vill säga. Vårann schettis är nämligen såld till min morbror, hans barn och hans sambo, så nu ska Pontus flytta till Halland. nykomlingen kommer i morgon och Pontus åker på lördag så vi kommer ha 5 hästar över natten sedan kommer de vara 4 igen, fast 4 stora och det ska bli så kul att få hem en ny lite kille:D


Jag red Chimal idag med, han är såååå underbar. Han kliver på och har så mycket energi, vi travade några meter idag ochså och han bara flyger fram, det räker med att tänka trav så säger det svisch och känns som om han svävar fram i luften för att han travar så mjukt, det finns ingen underbarare häst än min älskade Chimal<3

  

Underbara lilla Pontus<3


Av Stina - 10 september 2009 07:47

Ja jag bestämmde mig för att stanna hemma idag eftersom att jag mådde piss igår och har ingen lust att dra på mig en förkylning nu när det går svin influensa......Så ja hoppas att min dag hemma är till den goda nyttan att jag lyckas hålla mig risk eftersom att jag missar 2 lektioner av samma ämne vilka hade varit bra att gå på:(Simlångsritten 2008 YR-SM  

Av Stina - 9 september 2009 18:52

Ja det har inte hänt så mycket här de senaste dagarna men lite har det allt hänt;) På fredag kommer nog hästen, förhoppningsvis i alla fall om inte skjutsen blir sjuk igen.


Tyvärr håller jag på att bli förkyld tror jag, ja fick åka hem från skolan idag efter att ha varit där nästan hela dagen. Jag kännde mig inge bra i morse men envis som man är så tänker man: "det kanske går över bara jag kommer iväg". Ja så då satt man där och pinade de först 2 lektionerna sedan tänkte jag nä men jag går på svenskan med för sedan är det lunch och jag mår kanske bättrer om jag äter, jo åt gjorde jag men bättre mådde jag inte:( men så fick jag reda på att våran lärare skulle labba lite på naturkunskapen och missar man det missar man massor och eftersom att vi bara skulle titta på när han labbade massade jag mig  iväg, lektionen var jätte intressant och faktiskt lite rolig för när Markus(läraren) skulle demonstrera hur vatten molekyler beter sig när de blir varma dansade han runt i klassrummet och såg allmänt hyper ut för att förklara på bästa sätt:D ja vi fick oss ett gott skratt ialla fall och han är bra på att undervisa och ilustrera. Men sedan hade jag fått nog och tänkte att på Etik och livsfrågor ska vi ändå jobba självständigt så då åkte jag hem, satt typ och sov på bussen sen kom mamma och hämtade mig vid bussen så jag slapp gå hela vägen hem:)tack gode gud, inte så farligt i vanliga fall men när man mår piss känns det jätte långt....


När jag kom hem tänkte jag att jag skulle sova en stund och det gjorde jag.... fram till nu ......ca 19.00.....hehe, inte rigtigt med flit men jag är fortfarande helt slut och jag måste göra klart min projektplan tills i morrn så jag ska snart sätta mig med den sedan måste jag ut till hästarna en sväng.


Jo jag var på speedway i går ochså i sannahed, Indianerna mot Vetlanda:) jises vilken match, jag borde inte gå på speedway matcher den där tävlings djävulen måste ju bli utsläpt ordentligt nån gång och det har en tendens att hända på speedway, och det var så himla spännande igår så jag skakade nåt extremt efteråt....... Indianerna körde jätte bra i börja och ledde med typ 10 poäng ett tag men sedan kom Vetlanda ikapp och gick om:(då höll jag på och gå i taket för när det var 2 heat kvar körde indianerna in mer poäng så de kom upp lika.....de var lika i sista heatet och jag trodde inte de skulle vinna sista för vetlanda hade Gollob (eller hur det stavas) körande för dem och han är typ bäst i världen:(, men tji fick jag de lyckades köra in lika många poäng så det slutade oavgjort:D så det slutade bra ialla fall.


Men gud vad tröt jag var, först efter en lång dag i skolan hade jag gymmat i lite mer än en timme sedan simmat ca halv kilometern sen raka vägen på speedway och efter det raka vägen hem och sedan dusch och efter det sängen.....Så det har hänt en del men jag ser värkligen fram i mot att hästen dyker upp:)

  

Av Stina - 6 september 2009 18:11

Idag när jag var ute och skrittade på Chimal en timme så hittade vi en ny stig igen, alltid kul att kolla nya vägar när man ändå bara ska skritta. Så vi hittade en mysig stig och svamp:) så ikväll blir det svamp mackor men Chimal får nöja sig med gräs och andra diverse saker han får i hinken;)


Men jag ägnade ialla fall lite extra tid åt honom idag eftersom att jag tog ur hans flätor, fixade manen och flätade om den igen och det tar ett bra tag att få det gjort, men vill man att hästen ska ha lång man så vill man.....

Av Stina - 5 september 2009 19:00

Ja stort grattis till Annelie och Ebba som blev godkända på VM, Annelie 7:a och Ebba 15:e placerad.


Förutom att ha följt VM idag så har mamma och jag varit ute och skrittat på Chimal och Rezy o letat nya ridvägar. Vi hittade iallafall en:) Har även städat och lagt in fler fotoalbum i team harmonis fotoalbum så nu finns det fler bilder att titta på.

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards