Stina Svensson

Alla inlägg under mars 2013

Av Stina - 8 mars 2013 14:38

Ja det kommer bli tajt att hinna med allt i helgen, idag har jag hunnit skriva lite på B-uppsattsen och läst artiklar på morgonen innan jag och Malin åkte iväg en sväng till Hallsberg för diverse handling. Nu när vi precis kommit hem igen ska jag sätta mig och plugga igen, vid 4 ska vi äta middag hos mamma och fira Malin som fyller år i morgon och efter det ska jag försöka hinna rida Chimal och förhoppningsvis plugga lite till. Jo så ska jag ju hämta bror min på jobbet vid 10 ikväll med. I morgon drar distansgalan igång och ungdomarna (upptill 25)  i NDRK får gå på föreläsningarna gratis så det ska jag göra efter lunch men innan dess ska jag hinna med lite ridning och mer plugg. Efter föreläsningarna som slutar 5 ska jag hem och fira Malin med pappa, bror, farmor och farfar och så blir det melodifestivalen final på kvällen. På söndag är det föreläsningar på förmiddagen som gäller igen, sen ska det ridas och fixas med pluggning som måste göras innan måndag när jag och Rickie ska sitta och jobba på uppsattsen ihop. Puh, ja det kommer bli mycket i helgen men jag måste försöka hinna med allt!

  Längtar tills marken är bar på ridbanan!

Av Stina - 6 mars 2013 19:20

Lite distansinspiration!

Av Stina - 6 mars 2013 19:07

 

Av Stina - 6 mars 2013 19:00

Vad tittar ni på när det är filmkväll? Jag tittar gärna på något jag redan sett, vet inte varför men en bra film kan jag se massor med gånger. Vilka är mina favorit filmer som jag kan titta på om och om igen da?

- Titanic

- Pirates of the Caribbean filmerna

- Avatar

- Fast and Furious filmerna

- X-men filmerna

- Rock of Ages

- Notting Hill

- Sleepy Hollow

- From Hell

- Alice i underlandet


Detta är såklart inte alla men några av favoriterna!

Finns mycket Johnny Depp/Tim Burton filmer på listan över mina favoriter, samlar på Johnny Depp filmer då bättre skådis inte går att hitta (har ni inte sett 21 jumstreet från 80talet så gör det) och Tim Burton gör helt enkelt otrolig film.

       

Av Stina - 5 mars 2013 22:32

Sitter och tittar på gamla tävlingsbilder och inser väldigt plötsligt att jag saknar att tävla, så otroligt mycket! Då menar jag inte att åka iväg till en tävling ett par mil hemifrån och rida en 50km tävling utan att tillexempel åka hela vägen ner till skåne med Chimal, komma dit på fredagen strax efter lunch, stalla in honom och bo in sig på ett vandrarhem eller fixa med tältet. Att göra i ordning tävlingsplatsen med alla grejer, gå och plocka, styra och ställa lite med mina groomar, se hur starten och målgången ser ut underlagsmässigt och planera hur vi ska göra från ankomst till intid för att det ska gå så fort det kan. Att skritta igång Chimal i 30min inför förbesiktningen och rida en sväng på honom innan man fixar det sista inför natten för att sedan försöka få ett fåtal timmars sömn. Vakna på morgonen så nervös att man far runt som en tokstolla, och fixar med allt medans mamma försöker få i en frukost för du har 120km framför dig men vet att det är totalt omöjligt att få mig att äta något. Lugnet man får när du kommer till tävlingsplatsen med hästen, klär på dig och hästen utrustningen och känner lugnet komma eftersom du vet att starten snart är här. Att få sitta upp på din häst som är laddad till tusen och veta att ni har många mil tillsammans framför er. Att efter tävlingen oavsett hur det gått spendera tid med din älskade häst och tala om för den hur duktig den återigen varit samtidigt som du lindar benen och inte vilja lämna dess sida. Att sitta på pizzerian med groomteamet/familjen och komma på att du verkligen behöver duscha efter så många mil i sadeln. Att få krypa ner i en säng som känns så otroligt skön eftersom du är så trött. Att dan därpå kunna titta på din häst och tänka nu är det över och jag kan inte vänta tills det är dags igen, och veta att din häst tänker precis samma sak!

     Även om vi haft det tufft med skador, motgångar, otur och helt enkelt haft det jävligt så vet jag en sak med säkerhet, jag har aldrig krävt något av Chimal jag inte skulle kräva av mig själv, jag vet att han alltid velat, tyckt det varit kul, längtat när han ser att transporten packas, varit exalterad och laddad. Vi har alltid, tillsammans älskat det vi gör för att vi gjort det ihop!

Av Stina - 5 mars 2013 20:43

Arrangörerna till Midnattsritten 2013 har lagt ut en film med bilder från när de senast arrangera den vilket var 2009. Jag och Chimal är med på flera stycken och tävlingen är den häftigaste jag varit på. Jag och Maria var de enda startande i 120km klassen, jag tog mig till sista grind och Maria fortsatte på sista slingan själv och blev godkänd. Var otroligt häftigt att starta på kvällen och rida under hela natten fram till tidig morgon. Om ni har chansen eller kan planera in tävlingen säger jag bara ÅK! är otroligt häftigt och ni kommer inte glömma upplevelsen.


Kan tillägga att fram till sista grind gick Chimal otroligt bra på denna tävling och vi hade jätte trevligt ihop med Maria Hagman-Eriksson/Pepton.


Finns som sagt flera bilder på mig och Chimal men min favorit är en som är tagen på oss genom några träd precis innan det kommer en bild av Maria/Pepton och mig/Chimal på väg över järnvägsbron!


Har print screenat lite i filmen för att plocka ut lite bilder där jag eller Chimal är med!

        

Jag/Chimal & Maria/Pepton

 

Här är bilden på mig och Chimal som jag tyckte var så fin!

 

Nämen vem om inte världens vackraste Chimal är det som tittar ut från sin box under vilan i en grind!

Av Stina - 4 mars 2013 20:13

I min fortsatta hästbloggningstorka får ni helt enkelt lite bilder på dagens inköp. Köpte inte så mycket utan mest några småsaker men har haft en underbar eftermiddag med Josefin vilket var välbehövligt. Har ju då inte ridit idag eftersom det han bli kväll innan jag kom hem och tror inte det blir någon ridning i morgon heller eftersom jag inte ska träffa Rickie förrens vid lunch i skolan så då blir det plugg hela eftermiddagen istället. Måste bara berätta vad som hände efter att jag dragit med Josefin in på hööks (hon kan ingenting om hästar), när vi gått runt lite stannar hon till vid hyllan med schabrak, pekar på dem och säger (helt seriöst); det där heter valack va? Jag höll på att dö av skratt, först fattade jag inte ens vad hon prata om men när jag väl förstod det kunde jag knappt få ur mig hur fel allt hon sa va! Det är rologt att ta med icke hästkunnigt folk in på hästaffärer! Men nu lite bilder på dagens inköp:


Efter att först tagit en tur till IKEA blev det lite lunch innan den fortsatta shopingen på marieberg

 


 

Färgen på nagelacket ser helt fel ut på bilden då det i verkligheten är typ knal mörkt orange

         

Inne på ur & penn var det 20:- på alla smycken så då blev det

dessa saker till mobilen och hallsbandet under för 60:-

       På hööks blev det en ny höpåse till Chimal eftersom hans gått sönder och ett par nya strumpor till mig  

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om just nu då det inte direkt händer något nytt med hästarna, Kungen ska få en vilovecka och mer än så är det inte som händer. Chimal rids på som vanligt, bara att hopps på att allt fortsätter rulla på bra antar jag! Vi väntar helt enkelt på att våren ska komma med bättre ridvägar och en torr paddok som det går att använda bomar och hinder i, vill även kunna laga staketet jag och Chimal hade sönder när vi gick omkull för några veckor sedan och hade av en stolpe så det går att löslongera igen.



Av Stina - 4 mars 2013 08:51

Sitter just nu hemma och pluggar vilket jag gjort i en timme, ska sitta ett tag till innan jag gör mig i ordning och åker in till Örebro. Ska först hämta Josefin vid universitetet som haft föreläsningar på förmiddagen sedan blir det lunch och efter det en eftermiddag med shopping och underbart sällskap! Vi ska i varje fall till IKEA en sväng och så får nog Josefin stå ut med en tur till Höös för nu är det ett tag sedan jag var där så det är på tiden att jag åker dit tycker jag, får se om jag hittar något.

    Vedemaritten 2010, 120km  

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards