Stina Svensson

Alla inlägg under mars 2013

Av Stina - 2 mars 2013 11:28

En liten film om världens bästa hästar, senaste VM mästaren Intissar och flerfaldiga VM & EM mästaren Nobby!


Klicka på bilden för att komma till filmen!

 

Av Stina - 1 mars 2013 21:58

Hämtade Helene vid stationen idag och sedan bar det iväg mot stallet, ridturen blev jätte fin i solen och mamma följde också med. Vi blev alltså 3 ekipage som gav oss ut i det vackra vädret, jag/Chimal, Helene/Kungen och mamma/Niccan. Ridturen blev väldigt bra och trevlig med perfa ridsällskap och Kungen var överlycklig eftersom hans matte var med!

Av Stina - 1 mars 2013 11:31

Sitter och söker artiklar på universitetets databaser hemifrån, vi ska till arbetet hitta 4-6 artiklar från minst två olika databaser och jag kan säga att det inte är det lättaste. Till och börja med måste man hitta de sökord som funkar och ger rätt träffar vilket inte är det lättaste, sedan ska artiklarna vara relevanta för ditt arbete. Vi ska skriva om sambandet mellan fysiskaktivitet och utbildning och då är inte riktigt mäns utbildning OM fysiskaktivitet i japan, knns inte riktigt som en fullträff..... Men men det är bara att söka på, allt blir ju lite lättare när man sitter och lyssnar på P3 samtidigt. De har precis haft flip eller flop, och tro på fan om jag inte lyssna rätt på båda sångarna i låten, pink och sångaren i fun, i awsome!


 



Ska senare hämta Helene så ska vi ut och rida puttarna i det fina vädret, härligt att Helene kommer och rider tycker jag, ibland är det skönt att veta att man bara behöver rida en häst för någon annan rider den andra. Hoppas i varje fall på en fin lugnt tur  i det fina "vårvädret".


Eftersom jag inte har några bra nya bilder så lägger jag ut några från mars 2010, de är från ett NDRK ridläger

på markebäcksgård då jag hade med Nortons Ceasar som jag haft i några månader här, Ceasar var en helt underbar häst, men ägaren fick efter en lång skada ta bort honom.




 

Nortons Ceasar

RIP

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards