Stina Svensson

Alla inlägg under april 2015

Av Stina - 15 april 2015 21:42

Det rullar på lugnt på hästfronten för mig om man säger så. Min tumme är mycket bättre och jag tänker börja rida igen då det kan ta veckor för ledbandet att bli helt bra. Och så länge tänker jag inte vänta, den är bättre och jag tänker därför börja rida. Men det har som sagt varit lugnt på hästfronten med endast pyssel av Chimal. Skolan är en katastrof där ingen fattar vad vi ska göra just nu, vilket jag inte tänker gå in på i detta inlägg.


Men till det positiva hör att jag har bokat in två intervjuer för potentiella sommarjobb. Dessvärre inget folkhälso eller hälsoutvecklar relaterat utan bara vanliga sommarjobb inom vården. Oavsett känns det bra att ha två intervjuer inplanerade så får jag se hur det går. Den första är i morgon så håll tummarna för mig då!

    

Av Stina - 13 april 2015 13:40

Här sitter jag och njuter av solen i väntan på att det är Chimals tur att skos. Under tiden passar jag på att vara lite produktiv och plugga. Det är väldigt skönt att äntligen kunna sitta ute och plugga istället för att spendera alla pluggtimmar inne vid skrivbordet.

Av Stina - 13 april 2015 08:00

Idag blir det en gammal låt som får börja veckan, det är ett live framträdande utav One Directions cover på One Way Or Another de släppte  2013 som en välgörenhetslåt. All vinst från den gick till välgörenhet. Framträdandet är från Brit Awards 2013 och jag gillar verkligen energin i det. Därför tänkte jag att den blir en bra börja veckan låt!

One Direction - One Way Or Another

Av Stina - 12 april 2015 21:34

Här har det verkligen gapat tomt ett par dagar. En utav anledningarna till det är min tumme som bidragit till en ohändelserik vecka. I måndags när vi kom hem från påskritten och jag öppnade transporten (efter att den var parkerad) för att mocka så lyckades jag, när jag tryckte till överluckan med något klantigt. Jag vet inte vad men precis när jag tryckte till hände något i handen som inte borde hända. Jag måste ha lagt trycket på min hand helt fel för den smärtan som kom trodde jag seriöst innebar att jag brutit tummen först. Tack och lov insåg jag ganska snabbt att så var inte fallet då jag tekniskt sätt kunde röra tummen även om det gjorde sjukt ont.


Det blev på med kylbalsam i stallet och väl hemma igen lindade jag den noggrant. På tisdagen gjorde det fortfarande väldigt ont men var snäppet bättre. Sen dess har jag haft den tejpad och lindad för att undvika att röra tummen. Inte är det en vanlig stukning, nej, jag har smidig som jag är varit på ledbandet i tummen och så fort jag råkar ansträng den och trycka till med den på något gör det fördjävligt ont igen. Det innebär att jag inte ridit utan bara pysslat med Chimal i veckan. Jag skrittade en sväng igår då det var mycket bättre men på kvällen blev det värrre igen och idag gör det mer ont än igår, så ridning var öppenbarligen inte jätte smart. Vem trodde att ledbandet i vänster tumme skulle kunna skapa så mycket problem? Inte jag, men tydligen använder jag vänster handen bra mycket mer än vad jag trodde....

 

Av Stina - 8 april 2015 08:50

I måndags arrangerade ridklubben en påskritt, inget allvarligt utan den gick istil med julklappsritten vi har varje år. Vi skrittade ut en runda tillsammans, alla som vill vara med, istället för julklappsbyte var det äggjakt och sen fikade vi alla tillsammans. Jag tog självklart med mig Chimal som var på bra humör hela tiden och höll sig lugn och fin. Han var inte jätte pigg på att gå på transporten efteråt men på kom han. Vi hade jätte fint väder och sjukt trevligt!


Camillas fina hingst Sockan (Sokrates) tittar ut från transporten

   

 


Från vänster: Camilla, Eva, Gun, jag och sen Lollo:

   

F.v: Camilla, Eva och jag

 

Av Stina - 6 april 2015 08:00

Denna vecka får börja med en mashup av två låtar. Det är Beyoncés Halo och Sias Gasoline som lagts ihop. Jag gillar verkligen dessa låtar tillsammans. Jag hörde den första gången när jag tittade på ett klipp som en av mina favorit youtubare gjort. Hon gör smink tutorials och One Direction videos. Denna låt använde hon i sin Zayn tribute video och jag blev helt kär i låten!

Beyoncè - Halo / Sia - Gasoline

Av Stina - 5 april 2015 19:24

Idag är det en riktig myssöndagskväll och jag kommer potentiellt somna framför TV:n. Det är speedway på TV ikväll, man kan visserligen undra varför jag tror jag kommer somna framför TV:n när det är speedway på TV? Jo, det är inte den svenska elitserien eller GP serien. Det är den polska ligan. Det är inte super intressant förutom att det är kul att titta på speedway. Jag gillar de söndagar det är polska ligan på TV, eftersom det knappt är några svenska förare med är det inte jätte intressant att se men det är så där lagom mysigt.


Det låter kanske konstigt men det ger mig en härligt mysig känsla att slänga mig i soffan och kunna slö titta på lite speedway där det inte gör något om jag somnar ifrån det!

 

Av Stina - 5 april 2015 10:48

Chimal håller precis på att äta sin mat innan han ska få gå ut i hagen igen. Jag upptäckte att klockan inte alls var mycket nu när jag kom hem från ridturen. Med tanke på allt jag hunnit med i stallet trodde jag definitivt att den skulle vara mer. Jag gick upp halv 8 åt frukost och åkte upp till stallet. Sen har jag hunnit mata hästarna, mocka i hagen, tagit in Chimal ocj gjort super tvätt proceduren som innebär tre tvättar av Chimals svans. Efter det har jag varit ute och ridit en sväng på honom och nu står han som sagt och äter. Jag trodde definitivt att klockan skulle vara mer men jag antar att allt har gått snabbt och smidigt idag.

Det var jätte mysigt med en barbacka tur i det fina och varma vårvädret idag!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards