Stina Svensson

Alla inlägg under september 2013

Av Stina - 20 september 2013 22:55

Har träffat och fått autograf ifrån min favo speedwayförare! Antonio Lindbäck, kommer heja som en galning i morgon. Det här har gjort hela min dag!!!

Av Stina - 20 september 2013 21:13

Så jag kan uppdatera hela helgen!:) ska börja med att säga att hotellet är toppen, inte nog med att det sitter ihop med arenan utan förarna bor här! Har redan hunnit se 3 stycken och hoppas på fler. Ska från och med nu inte lämna rummet utan penna och papper i fall att jag ser fler:)

Jag i hotell rummet!

Tomasz Gollob, en utav världens bästa speedway förare!

Av Stina - 20 september 2013 15:26

Har precis satt mig i bilen med pappa, vi ska förbi och plocka upp malin innan vi åker vidare till Stockholm. Vi ska bo på hotell mellan fredag-söndag och på lördag kväll ska vi gå på GP speedway på friends arena vilket ska bli super kul! Det blir mitt första GP live och få se de 16 bästa förarna i världen köra mot varann för näst sista gången innan årets världsmästare koras. Jag hoppas på en riktig toppen helg, kommer antagligen inte bli några fler uppdatreringar förens söndag, men ni överlever va?

Av Stina - 19 september 2013 12:09

......... Om den här låten:

Av Stina - 19 september 2013 09:16

Passade på att ta en pluggpaus på ca 2tim igår kväll och åkte upp till stallet. Plockade in Chimal och slängde på honom lite reflexer för första gången iår, nu är det verkligen höst! Sedan red vi ut en sväng. Han bara ca 10min innan jag träffade på Carina, ägaren till ponnyn Pysen jag hade innan Chimal. Pysen var helt fantastisk, han var en alldeles underbar häst och precis som Chimal var han lite egen, han puttade alltid lite extra på gränserna men var helt genomsnäll. Den hästen kan jag säga har bidragit stort till den ryttare och hästmänniska jag är idag. Pratade i varje fall med hans ägare om hur mycket vi båda saknar honom då han gick bort av tarmvred för några år sedan, tror att han blev 23år gammal. Mamma var så rädd för min reaktion när hon fick reda på att han gått bort så hon vågade inte ens berätta det för mig, pappa hade fått reda på det och var den som berättade, flera veckor efter att det hade hänt..... Men men det var i varje fall väldigt kul att prata med henne en stund.


 






 

Världens bästa Pysen, saknar honom så!<3


Träffade även på Yvonne en sväng, hennes häst Mulle (My Luck) ska säljas. Under vintern 2010/2011 hade jag Mulle hemma hos oss för att rida igång och rida till honom lite för att Yvonne skulle kunna sälja honom, sedan dess har han varit på foder på två ställen men ska nu säljas, vilket är kul då han har det jätte bra hos sin blivande ägare.



Mulle utanför stallet vintern 2010/2011


Efter det fortsatte i varje fall våran ridtur ordentligt och Chimal var så pigg, glad och busig så jag satt mest och skrattade hela tiden när vi travade och galopperade. Han hoppade hit och dit men det gjorde ingentig för han var så himla glad och det gör mig glad, precis vad jag behövde av min paus!


Och eftersom jag som vanligt inte tagit några nya bilder blir det några från september 2011!

  

          Saknar som sagt var Pysen men ingen kan slå min lilla Chimal!<3

Av Stina - 18 september 2013 07:25

 

Ja nu är det höst på riktigt, har nu när jag gått upp på morgonen satt på mig sockorna för att hålla fötterna varma, visst kan det vara så att jag fryser om fötterna för att jag fortfarande har fönstret uppet dygnet runt, men det är ju så skönt med frisk luft. Luften i mitt rum blir så dålig eftersom all värme samlas här, och eftersom jag ska lyckas skriva en massa på min hemtenta idag så vill jag gärna har ordentligt med frisk luft här inne. Nej nu ska jag ta tag i hemtentan en stund innan det bär av till tandläkaren idag igen!

Av Stina - 17 september 2013 20:20

Japp där har jag varit idag, fick lite dåliga nyheter och lite bra nyheter, de dåliga var att jag har ett litet, litet påbörjat håll som måste fixas, vilket ska göras i morgon. De bra nyheterna var att förutom det så var allt prima! Vilket innebar att jag fick ett erbjudande om en försäkring med lägsta tänkbara årsavgift eftersom allt var så bra! Så för en enkel årskostnad jag skrivit på för 3år har jag fri tandvård vilket innebär att dagens och morgondagens besök hos tandläkaren faller in under den försäkringen. Detta innebär att min försäkrings kostnad blir billigare än vad undersökningen och lagningen blivit tillsammans. Tycker själv att det känns bra, plus att jag vid tandproblem bara behöver gå iväg till tandläkaren och det går på försäkringen.

Såg lite söta får på kvällspromenaden idag!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards