Stina Svensson

Alla inlägg under september 2013

Av Stina - 17 september 2013 10:47

Sitter för tillfället och jobbar med hemtentan hemma hos Irma i stan, har gått lite trögt men nu börjar det gå framåt på riktigt!:)

Irmas fina tofflor!:)

Av Stina - 16 september 2013 19:23

  Foto av mig!

Av Stina - 15 september 2013 13:03

Men inte till mig utav pappa har köpt ny bil till sig själv. Vi åkte till Öland i går morse och sedan körde pappa och jag hem varsin bil igen och så var vi hemma igår kväll. Med hem kom en Ford Falcon 61:a. Jätte snygg!


Först lite bilder från Ölandsbron, och Öland!

       

Nya bilen!

  

Påväg hem igen, pappa framför mig och Malin i sin nya bil!

 

Bilden ovanför och under är det Malin som har tagit!

 


  Liten film från åkturen idag!

Tänk på att inte ha för hög volym på när ni tittar på den för det låter väldigt mycket!

Av Stina - 14 september 2013 07:19

Älskar den här tröjan!

Av Stina - 13 september 2013 17:50

Måste säga att för första gången i år kändes det verkligen som om det vore höst ute idag. Det blev en riktigt mysig tur med Chimal idag i skritt, trav och gallop, är ganska säker på att även Chimal tyckte den var trevlig då han hela tiden ville gå fortare och frustade glatt med jämna mellanrum. Det var i varje fall jätte fint väder ute men lite svalt så för första gången i höst blev det fleecetröja på. Efter ridningen ville mamma att jag skulle ta lite nya bilder på henne och hennes hästar med och jag måste säga att de blev helt okej men det får väl ni avgöra!


Först några bilder från ridturen med Chimal!

     

Också bilderna på mamma och hästarna!

     

Av Stina - 12 september 2013 17:17

Var en sväng på marieberg köpcentrum efter skolan idag och kom på att jag hade fått ett erbjudande på glitter på ett smyckesskrin för 200kr så jag passade på att titta på det. Tyckte riktigt mycket om det så jag köptet och så här blev det:

Köpte även lite andra småprylar!

Till badrummet:)

Och nya matlådor!

Av Stina - 10 september 2013 22:40

Man ser mig i spegeln!:)

Av Stina - 9 september 2013 09:02

Gårdagens barbacka dressyr pass med Chimal kändes helt otroligt bra. Det kändes faktiskt som vi helt plötsligt tog 10 steg framåt! Han gick jätte fint, inte för högt och inte för lågt vilket brukar kunna vara ett problem, han svängde fint, lyssnade snabbt och bra på mina hjälper. Vi gjorde mycket igång sättningar och avsaktningar mellan skritt, trav och gallop, fram och tillbaks vilka gick klockrent. Han lyssnade på minsta lilla vink och var framåtgående i ett perfekt arbetstempo hela tiden. Min ridning kändes och så jätte bra, det känns verkligen att jag jobbat mycket med mig själv och gjort mycket barbackaridning för wow! jag brukar ha lite problem med övergångarna från gallop till trav men igår spelade det ingen roll om Chimal tappade lite form precis då, jag satt där jag satt. Nu är bara krukset att behålla den här känslan och att kunna få den när jag rider med sadel vilket antagligen kommer vara ett problem då det alltid fungerar mycket bättre utan. Men om vi åtminstonde kan behålla en del utav det här så gör det inget om vi tar 9 steg tillbaks igen bara jag kan få behålla 1. Den där dressyrstarten jag drömmer om att göra känns i varje fall inte så långt bort längre, om känslan består det vill säga!


 

Har ingen ny bild på Chimal och orkar inte leta reda på någon gammal heller så ni får istället en

bild på ett av mina nya nagelck, vilket jag älskar!


Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards