Stina Svensson

Alla inlägg under oktober 2013

Av Stina - 23 oktober 2013 09:25

Mamma och jag bestämde oss för att trotsa höstrusket igår och gav oss iväg ut i skogen med Chimal och Niccan. Det blev regnkläderna på för våran del och länd och skrittäckena på för hästarnas del. Jag passade på att prova Chimals nya blåa skrittäcke jag visade här på bloggen för ett tag sedan. Så Chimal var väldigt matchande och fin med sitt blåa träns, brösta och skrittäcke, och så hade jag min blåa regnjacka på mig!

Vi hade tur med vädret under ridturen som innehöll skritt, trav och lite galop. Den blev i varje fall riktigt mysig och trevlig.

Av Stina - 22 oktober 2013 20:59

Ibland är det faktiskt riktigt mysigt med höstmörker!

Av Stina - 21 oktober 2013 20:28

Just nu händer det inte så mycket, vilket är anledningen till att det inte sker mycket i uppdateringsväg. Har ridit både Chimal och Kungen i helgen, dressyr i paddoken då det var första jakt veckan, passen var det inget märkvärdigt med utan samma gamla vanliga och de blev inga bilder så jag orkade helt enkelt inte uppdatera då. För övrigt så pluggar jag på, skriver för tillfället en hemtenta som är mer som ett PM, typ en mini uppsatts. Annars rullar det väl på, ska till världens bästa Sandra i helgen nere i karlshamn, typ skåne. Det ska i varje fall bli jätte kul, lite semester från vårat tråkiga väder här till varmare breddgrader där det ännu inte kommit någon snö! Jo en liten tråkig nyhet har jag dock, min katt Kaptain Jack Sparrow har försvunnit..... flyttade honom hem till pappa för ett tag sedan, och när jag provade att släppa ut honom för första gången så försvann han, nu har han varit borta över en vecka. Men efter att ha satt upp lappar utanför det lokala ICA så har jag nu fått tips om var han kanske är, så i morgon ska jag dit och leta efter honom. håll tummarna för att jag hittar honom!


Gammal bild på mig och Chimal från oktober 2010       

Av Stina - 18 oktober 2013 18:41

Min värld har rasat samman lite grann, det har kommit snö.....

Av Stina - 17 oktober 2013 19:26

Sitter och rensar bland mina bilder på datorn och hittar massa gamla ego bilder på mig själv, bland annat den här. Snacka om att det är länge sedan, tror jag är typ 14-15 här.

 

Av Stina - 17 oktober 2013 16:20

Visst ser han glad ut över att behöva bli riden i regnet? Nja det skulle jag väl knappast säga att han var. Skönt vare för mig i varje fall att jag red Chimal igår när jag och Eleonora var ute då det innebar att jag endast behövde rida en häst idag. Så jag kunde lugnt lägga allt mitt krut på att rida dressyr i regnet på Kungen och göra det bästa möjliga av det dåliga vädret. Och bra blev det! Kungen gick jätte bra under hela passet, lyssnade fint på igångsättningar och tillbaka tagningar. Även galoppen gick över förväntan då han i de första fattningarna var riktigt lugn och samlad, trotts att han sedan hetsade upp sig lyssnade han riktigt bra. Även traven efter galoppen som kan vara problematisk med Kungen gick bra, jag är helt enkelt riktigt nöjd med dagens pass,

Av Stina - 15 oktober 2013 14:58

Har blivit en gansk lugn dag idag, hade ett lugnt pass med Chimal. Igångskrittning med tyngderna på bakbenen blev det innan jag red i repgrimma med grimmskaft/tyglarna hängande hela tiden. Allt gick jätte bra i skritt och trav men han lyssnade inte klockrent i galoppen, men man kan inte få allt!

Borde egentligen plugga lite och skriva på min hemtenta, men gör nog det lite senare.

Av Stina - 14 oktober 2013 21:16

Har varit på zumba idag igen, fast med hantlar den här gången! Och jag kan säga att det är riktigt jobbigt både muskel och konditions mässigt, men så jäkla kul! Ska verkligen försöka åka varje vecka för det är definitivt värt pengarna!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards