Stina Svensson

Alla inlägg under oktober 2013

Av Stina - 8 oktober 2013 20:10

Blev helt okej. Red Chimal med sadel idag igen, kände att vi hade mycket att jobba på med tanke på hur grymt dåligt det gick sist. Red idag för första gången med gummisnodd på Chimal, väldigt löst dock. Har endast longerat honom med det förut. Den gjorde nytta kan man säga, gav mig det där lilla extra stödet när han bara ville dra huvudet rakt upp och undvika det jag bad honom om. Efter ett tag kunde jag dessutom ta av den och det fortsatte gå helt okej. Även om det gick bättre så var det långt från bra men jag känner hopp. Han känns dock lite små tung fram emellanåt så det r nog dags att dra igång lite ridning med tyngder på igen för att träna upp bakdelen lite bättre. Känner ju att han faktiskt jobbar bättre och stabilare i galopp på volt nu så vill helt enkelt bara fortsätta jobba och se om det kan bli ännu bättre!


 

Har precis ätit klart min kvällsmat samtidigt som jag tittat på ett nytt avsnitt av Hart of Dixie så nu ska jag återgå till litteraturen som ska läsas. I morgon får jag föresten sällskap i stallet av elionora som ska följa med mig ut och rida!

Av Stina - 8 oktober 2013 13:24

Sitter och läser litteratur om utvecklingspsykologi och det suger, men det är bara att försöka ta sig igenom det.

Liten bok eller hur? Den är lika stor som mitt A4 block men tusen gånger fetare.

Det bara att läsa på så jag kan åka och rida sen!

Av Stina - 8 oktober 2013 12:18

Av Stina - 7 oktober 2013 20:02

Har idag provat zumba tillsammans med Eleonora för första gången. Det var riktigt roligt och gud vad svettig jag blev, men fler gånger ska det bli. Planerna är att att vi ska köra nästa vecka på måndag igen! Nej nu ska jag plugga lite, har börjat ny delkurs idag och det är massor med litteratur att läsa, så lika bra att ta tag i det på en gång!

Av Stina - 6 oktober 2013 22:40

Såg precis att jag fått mer än dubbelt så många besökare idag än vad jag brukar ha på en dag och det är väldigt kul!.. Tack så mycket till mina hängivna läsare ni är toppen!

Av Stina - 6 oktober 2013 16:19

Idag har jag varit med mamma när hon red Niccan på viby rid och körsällskaps klubbmästerskap. Har haft en riktigt trevlig dag med mamma och Niccans första dressyr start, plus att jag träffat lite gamla kompisar från tiden när jag höll på med hoppning!

Av Stina - 5 oktober 2013 19:19

Av Stina - 5 oktober 2013 14:40

I varje fall jag blir det, har fått hem Ridsportsförbundets tidning "Häst & Ryttare" och sitter och läser i den bär jag hittar den här artikel:

Om man sedan tittar närmare uppe i högra hörnet där jag ringat in en sak....

Så hittar man det här! Jag tycker i varje fall att det var väldigt kul att läsa!

Hittade dessutom en liten notis som Marianne skickat in!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards