Stina Svensson

Alla inlägg under oktober 2013

Av Stina - 14 oktober 2013 13:44

Av Stina - 13 oktober 2013 11:27

Har varit i skogen på baksidan och tagit lite bilder, är väldigt fint där nu på hösten!

Av Stina - 12 oktober 2013 21:44

Bestämde mig för att rida mellan en och två mil på Kungen idag för att se hur det gick. Jag vet att det kanske inte riktigt kan kallas en längre tur av någon som tävlat distans i flera år men jag har inte ridit över en mil på mer än ett år, så som det ser ut nu var det en längre tur. Det gick i varje fall toppen, efter en halv mil kom vi ut på ridvägar jag tränat på i flera år men som Kungen aldrig gått på, han lunkade på i mellan 12-14km/h i traven och tittade sig lugnt omkring. Det var otroligt mysigt, vi bara myste på i trav på hängande tyglar, tog en galopp någon gång ibland och övergick sedan till en behaglig trav takt med lösa tyglar igen. Kom idag på en utav de larna som är så mycket bättre med Kungen än med Chimal och Rezy, han är inte rädd för någonting, om om han är det tittar han bara frågande på det, du säger att det inte är något att bry sig om och så går han på igen. Man behöver liksom aldrig sitta och vara beredd på att han plötsligt ska fara iväg i sidled eller slänga sig runt.


Det kändes i varje fall underbart att komma iväg på mina gamla träningsvägar som är varierat skogsväg, grusväg och stigar, helt perfekt lördag i det fina vädret altså! Och jag kände knappt av knäna vilket var skönt när vi kom hem efter 1,5mil i ca:12km/h. Nu ska vi bara vänta ut första jaktveckan som startar på måndag så kan vi rida en lite längre runda med lite mer uppför så får vi se hur det går, går det ochså bra så blir det nog ett KM ändå!


   

 

När jag kom till en stig vi har som kopplar samman de längre träningsrundorna med de vardagliga hemma rundorna insåg jag att det definitivt var länge sedan jag var ute på dem. Det var otroligt igenväxt, jag hittar viserligen där stigen är men då det var averkat där var det ganska skönt att de gamla snittslarna i rött och blått fortfarande satt kvar, även om vissa av dem låg på marken eftersom tädet de suttit i blivit nertaget.


Efter ridnigen av Kungen gick jag även en liten sväng med Chimal, han fick ha tyngderna på på bakbenen så han kan börja vänja in sig vid dem igen innan han får gå med dem längre stunder.


         

Av Stina - 11 oktober 2013 22:04

Av Stina - 11 oktober 2013 13:10

Blev en mysig barbacka skrittur på Chimal i det fina höstvädret idag i sällskap av Helen och Kungen. Dessutom, en ridtur och båda hästarna ridna sitter aldrig fel en fredag!

Av Stina - 10 oktober 2013 21:38

Ja det gör de verkligen. Idag fick vi tillbaks våra hemtentor från förra delkursen, innan hoppades jag på att jag skulle få G på den men när läraren kom med dem och började berätta att många hade fått komplettering, att de varit noggrana med språk, hur man skrivit osv, osv blev jag väldigt orolig och nervös. Jag tänker att det hade jag kanske inte tänkt på, inte det och inte det där, jag övergick från förhoppningsvis ett G i mina tankar till förhoppningar om att jag inte skulle få jätte mycket kompletteringar. Och så börjar hon dela ut hemtentorna, när jag fick min trodde jag läraren get mig fel, för på pappret stod det inte komplettering, inte G utan VG! Jag har för första gången sedan jag började läsa programmet fått ett VG! Och det känns verkligen helt overkligt och så jävla bra. Nu känner jag mig laddad till tusen inför nästa hemtenta som det är dags att dra igång med!

Av Stina - 9 oktober 2013 13:49

Varit ute på ridtur med Chimal i sällskap av Eleonora och Rezy, Eleonora red för första gången på flera år så hon hade lite ont i rumpan efter men annars gick det jätte bra!

Av Stina - 8 oktober 2013 22:00

Nej nu får det vara slutpluggat för idag, nu ska jag titta på film och sova!


 

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards