Stina Svensson

Alla inlägg under oktober 2013

Av Stina - 5 oktober 2013 14:20

Red runt stenbrottet med Kungen och det kändes väldigt bra. Kände inte av mina knän en enda gång, tror det kan bero på att jag red med mina distansstigbyglar så jag fick ordentligt med stötdämpning. Kungen gick även jätte bra, behövde knappt ta i honom överhuvudtaget, till och med galoppen gick relativt bra! Så nu käns det lite bättre, sumeringen av dagens ridning blir ju trotts allt ett dåligt och ett bra pass. Hade ju kunnat vara värre!

Stenbrottet utanför vretstorp!

Av Stina - 5 oktober 2013 12:37

... Med Chimal idag. Red dressyr med sadel på och det gick inge vidare, han kändes tung i steget, ville till en början inte svara framåt vilket han ju gjorde jätte bra häromdagen, men när han väl gjorde det så var han bara springig. Så ja piss pass blev det. Vet inte om det var blåsten och regnet som kom när vi red som gjorde att inget funka (han avskyr regn) eller om det helt enkelt är det faktum att jag har sadel på. Och ja vet vad ni tänker, passar sadeln? Och ja det gör den! Har även provat att rida dressyr i hans distans sadel som ligger som en dröm men det blir likadant med den.

det blev i varje fall till att göra det bästa av saken så vi tränade övergångar mellan trav och galopp. Inte det lättaste då avsaktningarna var en katastrof idag, men efter en del tragglande blev de åtminstone lite bättre, det är väl alltid något! Nej nu måste jag ta mig i kragen, ska hämta Kungen i hagen för en uteritt, kanske känns bättre efter den om jag har tur!

Innan ridningen idag! I sina fina knallblåa super slitna lindor som är kvar sedan Miros tid. De funkar ivarje fall fortfarande bra att slita på!

Av Stina - 5 oktober 2013 09:58

Nu kommer det en bild på några av sakerna jag köpte på marken igår! Ett minus med skalen är att det är JÄTTE svårt att få av dem!

Av Stina - 4 oktober 2013 19:59

Redovisningen idag gick faktiskt ganska bra, dock fick vi inte tillbaks våra hemtentor. Våran jädra krångel lärare sa att hon inte hunnit klartmrd rättningen, vilken ingen brytt sig om då det bara gått 2 veckor sedan vi lämnade in dem om det inte var så att det stått att vi skulle få tillbaks dem idag i studiehandledningen. Suck.... Ja då får jag väl vänta en vecka till på resultatet på hemtentan.

Efter skolan hade jag dock roligare, jag och Sofia åkte til Hallsberg och mötte Eleonora för att gå på marken. Vi hade jätte trevligt och jag kom bland annat hem med armband, munkar och några mobilskal. När Eleonora och jag sedan åkte hem bestämde hon sig för att hon skulle med upp till hästarna och titta till dem, och vi bestämde att hon ska med ut och rida någon dag vilket ska bli riktigt kul. Lite ridsällskap sitter aldrig fel!

Av Stina - 3 oktober 2013 17:28

Har varit inne på universitetet en sväng idag och fixat en presentation på mitt och Sofias (klasskompis) arbete. Har redovisning på det i morgon och vi ska få tillbaks våra hemtentor så jag är lite nervös.... Börjar 8 i morgon så jag ska sova kvar i örebro inatt så jag slipper gå upp så tidigt. Sitter för tillfället hemma hos min bror och kollar på film vilket är väldigt trevligt.

Thor, längtar så tills nästa film kommer nu i höst!

Av Stina - 3 oktober 2013 17:17

Av Stina - 2 oktober 2013 22:19

.... Men när det kommer till alla säsongsstarter av serier så älskar jag hösten! Jag är inte mycket för att titta på tv men jag älskar att titta på film och följa tv serier. Bra som dåliga, har jag börjat titta är jag fast tills serien tar slut! Tror nog jag är typ den enda svensk som sett hela Lost, enda till det enligt mig besvikande slutet.

Därför börjar jag sällan titta på nya serier, är så jobbigt om de inte är bra! Men när säsongerna tar slut på våren kan jag inte längta mer tills nästa säsong tar sin början. Har massor med serier jag följer, bra och mindre bra.... Men jag följer dem flitigt (amerikansk takt så klart) och hängivet. Så några av mina höst serier har redan hunnit dra igång.

Och resterande drar i gång i nästa vecka, däribland the Vampire diaries som jag längtat ihjäl mig efter!

Har igen aning om the originals är bra än då första avsnittet av den går nästa vecka, men då det är en spinnoff på the Vampire diaries så ska det bli spännande!

Ja det var ett inlägg om vad jag faktiskt kan tycka är bra med hösten även om jag avskyr älgflugor, älgjakten, kylan och mörkret!

Av Stina - 2 oktober 2013 21:53

Krånglade lite när jag la upp förra inlägget så en bild fattades, jädra app i telefonen som inte laddar upp alla bilder! Den kommer i varje fall nu, en bild på fina Kungen!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards