Stina Svensson

Alla inlägg under februari 2015

Av Stina - 9 februari 2015 17:20

Idag när det var så fint väder åkte solbrillorna fram inför ridturen. Jag är lite ljuskänslig så det blir ganska jobbigt när det är sol och snö överalt, jag ser typ ingenting! Förut har jag haft ett par smidiga, lite sportigare solbrillor i stallet att ha när jag rider men de har jag tyvärr haft sönder. Därför åkte mina reservpar jag har i bilen fram, de är sen jag var liten och har blivit lite smått solblekta med åren, men jag måste säga att min ridlook inför barbackadressyren med Chimal blev fenomenalt bra med de rosa glajjorna, eller vad säger ni?

 

Av Stina - 9 februari 2015 12:00

       

Av Stina - 9 februari 2015 11:51

Måste bara få berätta att jag nu kan titulera mig Folkhälsovetare då vi fått in betygen på våra c-uppsatser. Jag och Irma fick godkänt på vår vilket innebär att det går att lägga den persen bakom sig! Nu är det bara denna kurs och några få månader kvar till jag är klar med min universitetsutbildning och färdigutbildad härlsoutvecklare. Herre Gud jag är snart klar, och det som anses värst på utbildningen är c-uppsatsen som nu är klar och bakom mig! En sak är säker, mockningen som jag nu ska göra i hagen kommer dansas igenom i det fina vädret, på med hög musik i öronen, nu ska här rockad loss och njuta av livet en stund!

Av Stina - 9 februari 2015 08:31

Igår hade vi som sagt årsmöte med Nerikes Distansryttarklubb. Mötet i sig gick snabbt och smidigt precis som vanligt. Allt flöt på bra, några positioner i styrelsen ändrades, det blev en ny ordförande och en ny person hittade in i. Tror och hoppas att det kommit bli jätte bra, känner mig taggad inför det kommande året med lite aktiviteter och två tävlingar som ska arrangeras!


När mötet var avslutat gjorde vi precis som förra året en brainstorming med vad vi vill hitta på under året och ungefär när. I april och juli har vi tävlingar men det finns mycket mer tid under året. Just nu är planerna träningsritter, några träffar för att bara prata, en påskritt, pay and ride, nybörjarkurs med mera. När vi hade fikat och fått i oss lite ny energi höll Jenny ifrån vår klubb föreläsning för all i ungefär en timme. Jenny är utbildad astetisk akupunktör, hund- och hästakupunktör, hästmassör och utbildad inom kinesologisk tejpning. Det var väldigt intressant, jag lärde mig lite nytt, breddade tidigare kunskaper och fick framförallt lära mig om kinesologisk tejpning. Det var kul och intressant och så fort det finns pengar i kassan kommer Chimal få sig en tid hos Jenny!

 

Av Stina - 8 februari 2015 14:05

Den här dagen går lite i ett måste jag säga, ingen lugn söndag här inte! Direkt när jag ko mhem från stallet i morse bytte jag om och åkte vidare till Hallsberg för att träna. Idag var det tyvärr ganska mycket folk där så det var öpenbarligen fler än jag som tyckte att idag var en bra dag att få in lite träning på. Väl hemma har jag ätit en sen lunch efter att jag duschade, nu har jag precis gjort mig i ordning klart och ska strax åka till mamma för att hämta henne. När jag plockat upp mamma blir det vidare till Askersund för årsmöte med ridklubben. Hoppas på ett bra möte och att föreläsningen som är i samband med det är bra! Hoppas alla har en bra söndag.               

Av Stina - 8 februari 2015 13:56

I morse var mamma och jag ute med hästrna relativt tidigt, i varje fall för att var söndag. Vid halv 9 red vi iväg på en timmes ridtur med Chimal och Rezy. Vädret var idag igen super fint, det var kallare än igår med fortfarande ett härligt ridväder. I veckan såg jag ju ett lodjur och idag såg vi lite andra vilda djur. Inte något jätte spännande direkt då det bara var en älgko med kalv men ändå vilda djur. Inte ens hästarna bryr sig om älgaran, de tittar bara lite nyfiket på dem.

       

Av Stina - 7 februari 2015 22:16

     

Av Stina - 6 februari 2015 19:15

Ibland när jag ser en film, lyssnar på en låt, läser en bok eller liknande börjar jag fundera lite. Det som ofta kommer upp i mitt huvud är: "Hur många trodde det". Då syftar jag på hur någon eller något utvecklats. Jag har några exempel som kommer nedan där jag liksom funderar, hur många, om någon hade kunnat sia denna framtid?


Hur många trodde att en tjejgrupp som blev ihopsatt utefter hur de såg ut (varav en utav dem inte kom med från början för hon ansågs ha för stora vader) skulle bli en av, om inte världens största tjejgrupper inom musik under en tid?

 

Spice Girls uppträder vid OS 2012:


    Vilka trodde att sensationen vars låtar typ alla dansade runt tills liv skulle gå helt åt helvete? Hur många trodde att hon efter det skulle ta sig tillbaka och återgen börja turnera?!

 

Början på 2000 talet - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2013


 

Vem hade trott att de böcker som JRR Tolkien skrev om den påhittade världen Middle Earth på 30 och 40 talet skulle vara så sjukt stora runt om i världen än idag, och dessutom ha blivit några utan de största filmerna någonsin när de publicerades för första gången?

   

 

Hur många trodde efter den missade Oscarn, efter sin insats i Titanic att Leonardo Dicaprio fortfarande inte skulle ha vunnit en enda Oscar, trots alla dessa nomineringar?

   

 

Hur många trodde att tonåringarna som inte klarade sig som soloartister in i X-Factor och åkte ut som 3:a i tävlingen (som grupp) skulle komma att bli ett av världens största pojkband, någonsin?!

 

2010 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014


 

Hur många som läste Anna Todds böcker AFTER på nätet hade trott att de skulle få miljontals läsare innan de ens var klara, sedan bli publicerade (4:e och sista boken kommer nu i februari) och att rättigheterna till filmerna skulle vara uppe för diskussion redan innan första boken publicerats?!

 

Anna Todd

 

Sättet Anna Todd skriver på och hur hon formulerar sig är en utav de saker jag älskar med hennes böcker.

 


Det här är bara några av de gånger jag tänkt "Hur många trodde det". Jag kanske är lite konstig som tänker på sånt, men jag fashineras över vad som kan finnas i framtiden, vilken storhet som kan finnas gömd hos de minst tänkbara saker och personer!


Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards