Stina Svensson

Alla inlägg under april 2014

Av Stina - 11 april 2014 20:56

Dressyren med Chimal gick inge bra alls. Jag var riktigt sugen på att rida dressyr idag då det gått några dagar sedan vi gjorde det senast. Chimal var okoncentrerad, ouppmärksam och seg. Inge roligt alls. Han var inte speciellt arbetsvillig heller. Vet inte varför men han hade definitivt ingen lust att lyssna på mig och vid varje galoppfattning kastade han upp huvudet. Det är jätte länge sedan jag hade på honom martingal eller gummisnodd när jag red dressyr så jag tror helt enkelt det blir antingen eller vid nästa pass så kanske vi kan hitta tillbaks lite. Jag funderar även på lite bomträning så kanske jag kan få honom att lyssna lite bättre. Jag blir bara så frustrerad när det går så dåligt, det är inge kul alls...

 

Av Stina - 10 april 2014 13:19

Lyckades med konsten att inte gå och lägga mig förens 4 inatt, varför? Jag var helt enkelt inte trött. Ovanpå det vaknade jag innan klockan ringde vid 7 och var pigg!... Vet inte vad som hände där men nu är jag påväg hem efter en två timmars föreläsning om mental träning och är fortfarande pigg. Jag är alltså pigg fast jag bara sovit 3 timmar inatt. Det är väl bara att ta till vara på dagen och åka hem och plugga antar jag. Chimal har ju vila idag så jag ska bara upp och lägga på honom täcke innan jag drar vidare till tävlingsmötet i Åsbro ikväll. Det ska planeras inför årets tävlingar, framför allt finnerödjaritten där jag själv tävlar men även inför laxåritten där vi har lag SM och jag är veterinärgrindsansvarig. Älskar verkligen det jobbet på tävlingar, sjukt kul och man lär sig mycket av veterinärerna!

Av Stina - 9 april 2014 18:44

Snubblade över ett youtube klipp med några av de största hitsen från år 2000 fram till 2013. Massor med låtar som jag glömt och som jag älskade när de kom. Flera av dem har nu hittat in på diverse listor på min spotify!

Av Stina - 9 april 2014 12:45

Tack och lov så är mitt knä lite bättre, inte bra och gör fortfarande ont men bättre. Jag har i varje fall kunnat rida Chimal idag och det gick riktgt bra. Jag red in på sandbanan och galopperade honom i 20minuter, efter ordentlig uppvärmning så klart. Efter några varv med skuttande, hoppande, farande i sidled och flera försök till att sticka lugnade han sig lite och la sig i sin arbetsgalopp och rullade sedan snällt på i det tempot. Jag tyckte det räkte efter 20 minuter då vi inte gjort detta sorts pass på länge. Då det regnar var jag blöt och kall efter passet. Har precis duschat varmt och fått i mig en kopp te vilket satt väldigt bra, nu ska det pluggas.

Tråk väder!

Av Stina - 7 april 2014 20:12

Sorry för dålig uppdatering. Träningsritten igår gick toppen, vi blev 5 stycken som drog iväg på en skrittur och sedan tränade lite pulsning och uppsprigning. Jag skulle ridit Chimal även idag men jag planerade om lite istället. Jag bangade inte på grund utav det dåliga vädret och regnet idag, nej anledningen för att jag inte red är enkelt sagt för att jag inte vet om jag kan...

Jag vet det låter lite dramatiskt, men igår eftermiddag fick jag riktgt ont i mitt knä, och då menar jag sjukt ont! Så fort jag rörde mig gjorde det jätte ont, och även när jag bara är still. Det suger och jag vet inte ens vad jag gjort?! Jag hoppades på att det skulle varit borta men jag insåg när jag vakna att så var det inte, jag rör mig alltid väldigt mycket i sängen men det hade jag inte gjort inatt. Jag låg precis som jag somnade, i det enda läget där knät inte gör jätte ont. Jag ligger bara still när det gör för ont för att röra sig. Jag är van vid att jag har ont osv men det är flera år sedan jag hade så här sjukt ont. Vad jag än gör, gör det ont. Det är inte ett dugg kul. Så eftersom jag inte ens kan gå ordentligt är jag ganska säker på att jag inte kan rida heller. Så knät får nu två lediga dagar på sig att bli bra sen hoppas jag i varje fall det är bättre så jag kan röra mig ordentligt igen!

Dagen har spenderats framför tv:n med den gamla filmen hook!

Av Stina - 6 april 2014 08:00

Som ni kanske såg igår drog GP speedwayen igång, ett av många riktiga vårtecken för mig. Att behöva gå upp tidigt en lördag morgon för att se årets första GP tävling i speedway på grund utav tidsskillnaden till Nya Zeeland är ett vårtecken, att Chimal får gå utan täcke på dagarna i solen, årets första distanstävling i Sverige som nu varit och att jag sett en citron fjäril säger inte annat än att nu är det vår på riktigt! Vad vädret och temperaturen än säger, nu behöver jag inte deklarera vår längre för nu, nu är den faktiskt här!!!

 

Härlig vårbild på Chimal från förra året i april!

Av Stina - 5 april 2014 20:28

Mamma tog lite bilder idag när jag lasttränade Chimal. Bilderna är inte toppen men det är lite bilder i varje fall! Det gick riktigt bra idag. Då jag gjorde både i och ur lastningarna helt själv idag, altså hade jag ingen som kunde hålla koll på Chimal i transporten så han inte trassla fast sig med grimmskaftet när jag lasta ur lät jag honom gå ur lös. Det låter kanske inte speciellt säkert men jag gör endast det här om vi är hemma, han har endast bråtom ut halvägs ner på rampen sedan stannar han där. Han har alltid stannat halvägs ut så då kan jag sätta på honom grimmskaftet, men som sagt, gör det endast när vi är hemma. Det gick i varje fall toppen och vid andra urlastningen stog han blixt stilla tills jag sa åt honom att backa ut!

              

Haha, hans rakning syns väldigt tydligt på bilderna, om någon vecka eller två kommer den inte vara så tydlig, tack och lov! I morgon är det lite träningsritt hemmifrån mammas gård med en del utav deltagarna från nybörjarkursen jag och Sofia hållit i!

Av Stina - 5 april 2014 07:07

Nu är det äntligen dags, speedway säsongen drar nu officiellt igång enligt mig. Det har körts lite mindre tävlingar men idag, nu drar GP:n igång! Sitter framför tv:n nu klockan 7 på morgonen, stallde klockan och nu ska det njutas!!!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards