Stina Svensson

Alla inlägg under december 2013

Av Stina - 4 december 2013 23:27

Efter skolan idag åkte jag och viktor (bror) iväg för att kolla på ny dator åt mig, och vi hittade en! Känner mig så himla nöjd och glad. Dessutom kan viktor få tillbaka sin bärbara (en av flera han har) som han så snällt lånat ut till mig sedan i våras.

Av Stina - 3 december 2013 17:30

Idag har jag kännt mig pigg och full med energi och det känns som jag hunnit med ganska mycket faktiskt, det är en riktigt skön känsla! Jag började morgonen med att åka upp till stallet och rida lite barbacka dressyr på Chimal. Eftersom det varit runt 10 plusgrader idag så var ridbanan helt upptinad men dessvärre lerig. Jag lyckades i varje fall göra lite mer än att skritta även om det var kladdigt. Chimal känndes faktiskt ganska fin och avslappnad efter ett tag även om han inte var det från början. I början av ridpasset lyssnade han inte speciellt mycket och de gånger jag la till en lätt skänkel för att han skulle lyssna fick jag en bockning tillbaks.... Men efter en stund slappnade han i varje fall av och jobbade på bra.


Efter ridningen åkte jag bara hem och bytte om för att åka in till Hallsberg och simhallen. Jag har inte simmat på länge men har verkligen saknat det så nu tog jag mig i kragen och åkte in. Jag kan ju säga att klockan 12 på dagen då är det inte mycket folk där vilket är jätte skönt. Jag fick 40 längder simmade vilket motsvarar 1 kilometer, det känns helt okej med tanke på att jag inte simmat sedan i sommras, det bästa var att jag inte var ett dugg trött utan tyckte det var onödigt att pressa kroppen eftersom jag redan har ont i knät. Jag får en så härlig känsla i kroppen efter att ha simmat, så skönt avslappnad plus att jag får extra energi av det.


Efter det har jag ätit lunch och pluggat. Jag har fått en del gjort på den fronten måste jag säga, förutom att skriva anteckningar till mini opponeringen på studiegrupps seminariet i morgon har jag även kommit på ett syfte till min litteraturstudie. Jag ska skriva om det arbete som genomförs för att minska och motverka barnmisshandel. Förutom det har jag redan gjort en ordentlig artikelsökning och hittat 5 potentiella vetenskapliga artiklar till arbetet. Även om alla säkerligen inte kommer användas är det en bra början då vi ska ha 5 till 6 stycken. Nu ska jag istället göra något helt annat, titta på Greys Anatomy. Började titta på serien från början för ett tag sedan och nu är jag fast!


 

Av Stina - 2 december 2013 13:09

Här har det varit lite snålt med uppdateringar senaste dagarna, synd att det inte går att skylla på någon annan än mig själv.... Helgen har varit lugn, jag har ridit och hängt lite med Eleonora, och vi var även ute på Chimal och Rezy igår, det var väldigt skönt att det inte var så kallt.

Blev lite trevligt häng hos Eleonora i lördags kväll med Nutella, jordgubbar, vin och lite annat gott!

Idag har jag varit på föreläsning om hur vi ska skriva våra litteraturstudier, de ska skrivas över jul. Är faktiskt riktigt skönt att vara igång med dem, undra hur länge den känslan håller i sig? På vägen hem hann jag även in på lindex en sväng. Åkte dit för att köpa ett par nya svarta jeans då de jag hade gick sönder när jag var ute i onsdags. Men ut från lindex kom jag med två par jeans, nagellack och lite tofsar eftersom det var rea på byxorna! Fick två par för samma pris som ett par kostar annars, känns bra!

Eftersom de ena paret är färgade blir det lite färg i min garderob som annars består av svart, svart och mer svart i princip!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards