Stina Svensson

Alla inlägg under januari 2014

Av Stina - 8 januari 2014 21:38

 

Bilden är tagen av Gunilla Carlsson, fv. Bosse & Niccan, mamma & Rezy, jag & Chimal

Av Stina - 8 januari 2014 18:32

Idag har jag, mamma och Helene haft planering utav sommarens ridläger. Förutom att vi bokat ridanläggningen Markebäck den 31/7 till 3/8 agusti, alltså en torsdag, fredag, lördag och söndag har vi bestämt när sista anmälningsdag är, kostnad osv. Nu ska det bara skrivas ner lite så kan reklamen för lägret komma ut! För er som inte vet är det ett ridläger vi arrangerar på Markebäckgård varje sommar där man får lektioner i centerad ridning för instrumtör, får rida och bada och massor av mer skoj. Jag kommer skriva mer om det när all information kommer ut. Det är i varje fall jätte kul att komma igång och hoppas det är många som vill komma för vi har alltid så himla roligt med hästarna!


Lite bilder från tidigare ridläger!

2008:

 

Jag & Rezy

 

Jag och Rezy


2011:

   

Jag & Chimal

  

Sandra & Rezy


2012:

   

Carina & Gredos

Flera av oss samlade inför en ridtur till sjön och bad med hästarna.

   

Sandra & Rezy


2013:

    

Sandra & Rezy

 

På väg för att bada


Sommaren 2014 kommer bli minst lika bra som de tidigare åren!

Av Stina - 6 januari 2014 19:13

Idag har vi haft julklappsritt ifrån vårat stall, förutom att vi var 10 ekipage från klubben var även fyra ryttare från två av våra grannstall med. Totalt var vi alltså 14 stycken ekipage med på den 1,5 timmars skrittur vi gjorde. Eller ja, för de flesta hästar blev det mestadels taktning. Men vi var i varje fall rekord många ryttare med! Chimal tyckte det var jätte kul, så klart, numera får han i princip bara vara med på julklappsritten av det klubben hittar på då jag är rädd för att han inte ska hålla för de längre och hårdare ritterna. Efter ridningen blev det även det årliga fikat med julklappsbyte!

Jag vet att bilderna är suddiga och inte speciellt bra, men till mitt försvar är det inte speciellt lätt att ta kort från hästryggen, på en väldigt pigg häst med en iPhone!

Av Stina - 4 januari 2014 13:00

Gammal låt men enligt mig riktigt uppiggande, perfekt när man är trött på morgonen!

Av Stina - 4 januari 2014 12:05

Den här bilden är från sommaren 2006, min första sommar med Chimal. Han kom till oss hösten 2005 när han var 6år gammal. Nu är han 14år. Känns helt otroligt men jag har haft Chimal i starx över 8år, över halva hans liv. Jag var ungefär 14, 15 när han kom till oss. Så många år har gått, vi har hunnit med massor och Chimal har faktiskt börjat bli gammal. Svårt att tänka sig när man känner honom, han har blivit lite mer kunnig och lite mer erfaren men är samma galna häst han alltid varigt, lika misstänksam och samma lilla mammagris. Är kanske svårt att tänka sig när man inte är med honom jämnt men han är den mammigaste häst jag någonsin träffat, min lilla 14åring, för mig kommer han alltid vara min lilla bebis oavsett hur gammal han blir eller hur många år jag haft honom.

Men 8år, det är helt otroligt!

Av Stina - 3 januari 2014 22:45

Av Stina - 3 januari 2014 17:04

Jag har hunnit med lite diverse idag, jag började dagen med att åka in till skolan för ett möte med min lärare. Mötet gick riktigt bra eftersom min lärare tycker arbetet ser bra ut och ser mer eller mindre klart ut. Det känns bra även om jag inte känner mig klar men jag vet att jag är på rätt spår. Efter det åkte jag och handla julklapp till julklappsritten och efter det vidare till Hallsberg för en fika tillsammans med Camilla. Vi hade jätte trevligt och gick även en sväng på lindex efter det.

Inköpen från lindex blev två tröjor, den som ser röd ut är egentligen ganska rosa.

Det blev även ett par nya fleecevantar ifrån Hööks när pengarna ändå spenderades.

Av Stina - 3 januari 2014 09:48

Är strax på väg till universitet för första gången på en evighet känns det som. Det blir alltid så här över jul och nyår när man bara sitter hemma och pluggar, det käns ganska skönt att åka in till skolan så det faktiskt känns som att jag håller på med skolarbete. Jag ska viserligen bara in och träffa min handledare för att diskutera min uppsatts lite grann, men då kan jag passa på att hoppa in på lindex på vägen hem och köpa en julklapp till julklappsritten på måndag.

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards