Stina Svensson

Alla inlägg under januari 2014

Av Stina - 2 januari 2014 19:20

Jag längtar helt otroligt mycket till den dag jag är tillbaks på tävlingsbanorna, ibland glömer jag hur mycket jag älskar det och ibland som just nu kommer det en hel våg av saknad. Jag älskar verkligen känslan av att tävla, och jag vill göra det nu. Så ja jag längtar ihjäl mig till den dag jag kommer ut på banorna igen.


Jag vet inte om jag lagt upp den här filmen förut, om jag har det kommer den här igen.

Jag får en så härlig känsla av den!

Av Stina - 2 januari 2014 08:31

Av Stina - 1 januari 2014 15:38

Den första tanken jag hade idag när jag skulle upp till stallet och motionera Chimal var att jag skulle rida ett vanligt dressyrpass. När jag sedan drog på mig skorna kom jag på att jag fick ju skovskav på förmiddagen när jag var ute och gick, och jag vet att jag känner av dem när jag har fötterna i stigbyglarna. Då bestämde jag mig för att jag skulle rida dressyr barbacka, det innebär att jag har ridbyxorna jag använder till det uppe i stallet för att inte skita och håra ner i bilen. Så iväg åkte jag i bara mina träningstajts och det är bara en plus grad. Uppe i stallet håller jag på att frysa ihjäl så jag får gå och dra på mig termobyxorna, dom vill jag inte rida barbacka i och skita ner. Hur löste jag nu detta dilema?


Jo jag bestäde mg för att jobba Chimal från marken istället och tur var väl det. När jag tog in Chimal var han jätte hispig och kunde absolut inte stå still, jag tycker inte om att skälla på Chimal men idag var jag tyvärr tvungen. När benskydd och träns var på och longerspöt och gummisnodden var i handen gick vi ut, Chimal fortfarande lika hispig Tack och lov lugna han sig lite när jag skrittat igång honom och satt på gummisnodden, han jobbade på riktigt bra på linan. Han blev bara lite jobbig igen när han skulle galoppera så vi avslutade passet med lite löslongering. Han lyssnade jätte bra och gick lös fint på volten runt mig i båda varven. Jag vet inte vad det var med honom men på bra humör var han då inte.

 

Av Stina - 1 januari 2014 09:47

Börjar det nya året på ett ganska trevligt sätt. Ligger i sängen och myser med Busan och tittar på Avengers!

Av Stina - 1 januari 2014 00:00

 

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards