Stina Svensson

Alla inlägg under mars 2014

Av Stina - 2 mars 2014 14:42

Det blev inga 30km idag, vi kom strax över en halvmil sedan tappa Kungen sin vänstra framsko igen. Suck! Så Carina och Sanna vände hemåt igen och mamma kom och hämta mig och Kungen. Då det bara är två veckor kvar till hovslagaren kommer bestämde vi oss för att inte slå på tappskon igen, utan vi tog av den andra framskon istället. Så nu blir det mycket dressyr i två veckor och ridning på mjukt underlag. Det blir ganska bra med två veckor utan direkt distansträning och lägga tyngd på lite annat. Annars gick ridningen bra, Kungen var pigg och låg på men lyssnade bra och travade i ett bra tempo, utan att spänna sig för mycket. Så det jag är mest oroad över ska bli ett problem på tävling har hittills funkat bra på träning, sen får man se hur det får vid en start med flera hästar som går i olika tempon och så, men det är i princip bara på tävling vi kan träna det så de blir intressant!

Av Stina - 2 mars 2014 09:36

Håller på att göra i ordning Kungen för 30km med sällskap. Carina och Sanna borde snart dyka upp!

Av Stina - 1 mars 2014 16:08

 

Av Stina - 1 mars 2014 13:50

Såg en bild på ett sängbord gjort av böcker, jag tyckte det var skitsnyggt. Jag möblerade om lite på mitt rum förra veckan och har sedan dess tyckt det ser lite tomt ut mellan sängen och garderoben. Så när jag såg bilden på sängbordet gjort av böcker bestämmde jag mig för att det vore kanske snyggt att ha vid sängen. Så nu har jag letat fram lite romaner hos min mamma som hon ville bli av med, och sedan fixat till mitt lilla "bokbord". Vet inte om det går att räkna som inredning, men så här blev det i varje fall, vad tycker ni?

   

   Jag tror jag är ganska nöjd med det, får se vad jag tycker om det om någon vecka!


På tal om böcker föresten, när jag skaffar eget hus vill jag måla min trapp så här med mina favoritböcker!

 

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards