Stina Svensson

Alla inlägg under juni 2014

Av Stina - 19 juni 2014 18:15

Har varit iväg till marieberg med min bror idag, hämtade först honom i Örebro och sedan åkte vi vidare. Vi har inhandlat kläder inför midsommar firande i morgon, och inte vilka kläder som helst utan utklädnads kläder. Varje år har de vi ska till maskerad på midsommar och i år är temat Film Noir. Så jag har införskaffat en svart kläning och ett rött läppstift, jag har svarta pumps sedan tidigare.

 

Jag vet att pumpsen är rosa på insidan men det syns ju ändå inte när jag har dem på mig!

Av Stina - 19 juni 2014 16:19

Är något jag inte tänker påstå mig vara speciellt duktig på men med jämna mellanrum så gör jag det så de håller sig hela, rena och fräscha. När det har regnat så som det gjorde idag och sadeln (det enda som var av läder på dagens ridtur) blivit genomblöt ja dåfinns det bara en sak att göra för att lädret inte ska ta skada. Jag stallde mig helt enkelt och smörjde in den efter ridturen, vad gör man inte för att favorit sadeln ska hålla sig i bra skick i många år. Hitills har jag haft den i 5år, den var helt ny när den köptes och den är fortfarande hel, ren, fräsh och oskadad.

 

Paden däremot är inte super ren då det sitter en del hår i den... Jag var mycket bättre på att sköta om mina läder grejer förr då jag tog isär dem, gjorde rent dem och sedan smörjde in dem oftare. Men jag måste ändå göra ett okej jobb fortfarande för häromdagen tog jag fram ett par gamla läder tyglar när jag skulle rida Rezy, trots att de legat i en låda i över ett år är de jätte mjuka och fina. De tyglarna har varit med länge med tanke på att jag hade dem när jag fortfarande hopptävlade och det är länge sedan nu.

Av Stina - 19 juni 2014 15:55

Jag hade planerat att rida en längre runda på Chimal idag, mellan 15 till 20km. Så jag vaknade och såg fram emot våran längre runda idag men tappade snabbt modet då det verkligen öste ner regn. Snabbt bestämde jag mig för att vi inte skulle ut på en längre tur utan skjuter det några dagar då Chimal blir ganska seg när det regnar, och jag ville ha en trevlig tur. Men när jag kom upp till stallet så slutade det regna så då gick jag tillbaks till utgångsplanen och gjorde i ordning Chimal för den längre rundan. Men precis när vi gick ut ur stallet med all utrustning på så började det mullra istället. Jaha då ändrade vi planerna igen för jag vill inte vara en mil hemifrån och det börjar super åska.


Så det slutade helt enkelt med att vi tog en 40min ridtur med tyngder på Chimals bakben. När vi nästan var hemma igen började det verkligen stå som spön i backen, plötsligt blixtrade det till och kom ett rejält dunder, då var jag glad att jag nästan var hemma och inte en mil hemmifrån. Så ja, jäkla piss väder för Chimal var verkligen jätte pigg och hade varit väldigt kul att rida lite längre på idag. Det kanske inte syns så bra på filmen men jag försökte filma hur mycket det regnade, precis efter att jag fått ner mobilen i fickan igen så kom blixten och mullret.


 

Hittade massa fina lupiner när jag var ute och red som jag sedan åkte förbi och plockade, älskar den rosa färgen.

 



Av Stina - 18 juni 2014 20:08

Har precis kommit hem ifrån ett tävlingsmöte med klubben inför laxåritten och lag SM. Idag var på på motorbanan i Laxå där vi har tävlingen och gick igenom diverse inför tävlingen den 5:e juli. Med på plats var även Carina och Sanna med Gredos då det var reportrar där. Eftersom Sanna ska rida Gredos som en del av NDRK:s lag så är de med i det kommande tv inslaget.

Bilden tog jag när Carina blir intervjuad.

Av Stina - 18 juni 2014 09:09

Tog lite bilder i måndag och tisdags på speedwayen som jag tänkte lägga upp här. Vill ni inte se dem får ni väl hoppa det här inlägget, men jag bloggar ju om fler saker i mitt liv än hästarna så då blir det helt enkelt lite speedway bilder.

Från i måndags när indianerna vann mot Västervik.

Från igår när de vann mot Piraterna.

Av Stina - 17 juni 2014 21:19

Inte bara på Twitter, jag la upp en bild på Lindbäck på instagram och han gillade den nu efter matchen!

Av Stina - 17 juni 2014 20:04

För mig i varje fall, som speedway fan, hejar på indianerna varav min favorit förare ever är Antonio Lindbäck är det ganska stort att han läst min tweet från igår om matchen och dessutom favoritmarkerat den!

Nu ska jag åter koncentrera mig på den pågående matchen här i sannahed och heja på indianerna och Kindbäck som hittills spöar skiten ur piraterna ifrån Motala.

Av Stina - 17 juni 2014 10:47

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards