Stina Svensson

Alla inlägg under juni 2014

Av Stina - 3 juni 2014 10:17

En väldigt smal/undernärd häst blev genomsläppt på kontrollerna på en distanstävling i Frankrike och det har skapat rubriker. Personligen kan jag säga att jag sett en del tunna hästar på distanstävlingar både i Sverige och utomlands, speciellt efter att de avverkat 120-160km (då inte så konstigt att de tappat en del) men det här är det värsta jag sett, vad ligger sadeln på, revbenen?! Klicka på bilden för att komma till artikeln.

   

Av Stina - 2 juni 2014 15:34

YR-EM i Tjeckien 2006, det första EM:et jag, mamma, Bosse och Ebba Boberg åkte på. Vi åkte dit för att se och lära oss. Det var jätte kul och väldigt lärorikt, vilekt även det andra EM:et jag varit med på var. Ebba har dessutom tävlat både YR-EM & VM själv med sin häst Patos.

Svenska YR truppen + groomar samlade innan invigningen

         

Liza och hennes Kristall som jag groomade under tävlingen

Annelie med Chimals syster Jade

         

Jag & Kristall i en besiktning under tävlingen

 

Trött groom (jag) på sista slingan

 

Linn med Peppe

   

Jag med Kristall igen och sista bilden är när Liza & Kristall blir godkända i mål.

 

Av Stina - 2 juni 2014 15:33

Av Stina - 2 juni 2014 13:58

Både igår och idag har det varit grymt varmt och skönt. Jag har precis avverkat mitt andra dopp för året i poolen, kallt som fan men skönt svalkande efter att ha tränat. Jag började dagen med en 50min promenad innan det blev för varmt ute. Sen har jag hunnit läst igenom arbetet jag ska opponera på på onsdag och gjort klart det. Vi skickade in vårat sista arbete igår och på onsdag är sista skoldagen sen är det sommarlov. Har tagit en paus från arbetsläsandet för att träna lite, därav badandet. Så fort jag torkat klart i solen så ska jag fortsätta plugga innan jag åker upp till stallet en sväng.

Av Stina - 1 juni 2014 20:46

Avgjordes i skåne igår. Ridsportsförbundet har ett långt och bra reportage på sin hemsida om tävlingen (klicka på bilden för att komma dit), båda guldritterna av senior och YR mästarinnorna och annat från tävlingen är med. Vann i senior SM gjorde Caroline Franzen med Ganzir och YR SM vans inte av någon mindre än Sara Henriksson med Elopolda ifrån ingen annan klubb än Nerikes Distansryttare, vi har en suverän klubb! Jag har både tränat och tävlat ihop med Sara i flera år och hon har verkligen jobbat hårt för sitt SM guld, med tanke på att det är hennes sista YR år var det verkligen på tiden att hon fick det. Hon har ridit både EM och VM, är kvalad för i år med, med en annan häst och nu kan hon lägga till ett guld bland meriterna.

 

Om ni läser om SM ritterna på ridsportförbundet kommer ni även läsa att Carro som vann senior SM bröt ett lårben i våras och lyckas ändå rida in som segrare efter 160km i sadeln, är distansryttare kämpar eller är de? Har skrivit ett inlägg tidigare (om ni vill läsa det klicka här) om att det inte alltid hanlar om att orka, det handlar om att vilja, att bita ihop fast det inte går längre. Carro är ett bra bevis på att det går, om man verkligen, verkligen vill!

   

Målgång för Carro & Ganzir efter 160km, prisutdelning för Sara och Elopolda efter 120km


Av Stina - 1 juni 2014 14:22

Idag är det 1:a juni vilket innebär att sommaren är här på riktigt. Måste säga att det är riktigt skönt att vara klar med sista inlämningsuppgiften så jag bara kan vara ledig idag utan minsta lilla dåliga samvete. Kan ju säga att jag passade på att ta en riktigt rejäl sovmorgon fram till klockan 11. Sen har pappa och jag byggt ihop ett litet bollplank till mig, vilket innebär att jag stått och sparkat fotboll i två timmar, grymt kul.

Nu ska jag äta lite lunch sen ska framsidan klippas. Jo jag ska ju såklart upp till stallet en sväng och titta till Chimal och hans sår lite med. Bara för att jag inte kan rida innebär det inte att hästa inte måste skötas om. Pappa har även tagit fram poolen, det är kallt som fan i den men det ser riktgt inbjudande ut!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards