Stina Svensson

Alla inlägg under juni 2014

Av Stina - 8 juni 2014 19:00

Fortsätter lägga upp lite klipp om distansritt här på bloggen. Det här är om landslags ekipaget Frida Ekström och Zinner som ridit flera mästerskap och har ett SM guld i bagaget.

Av Stina - 8 juni 2014 17:07

Måste bara säga att det blev riktigt god mat till middag idag här hemma. Lite gott sommarplock och vit vin!

 

Av Stina - 8 juni 2014 13:28

Eftersom Chimals två senaste veckor inte kunnat följa planeringen så bestämde jag mig för att vi börjar gå efter den i morgon igen, när det är ny vecka. Det gav mig möjligheten att göra precis av jag ville med honom idag. Eftersom det är så otroligt fint (och varmt) väder idag bestämde jag mig för att det fick bli en helt vanlig ridtur. Vi red runt stora näggestorp, blandat skritt, trav och galopp. Vi hade super mysigt och var ute i ungefär en timme. Både jag och Chimal var lagom svettiga när vi kom tillbaks kan jag säga.

Chimal fick sig därför en snabb dusch för att bli av med all svett, han ser ganska lagom missnöjd ut på bilden. Chimal tycker verkligen inte om att duscha men nu för tiden kronglar han inte så jätte mycket utan det går relativt smidigt. Kan ju säga att mina ridstrumpor som var nytvättade innan jag cyklade till stallet inte var det längre efter ridturen...

Av Stina - 7 juni 2014 21:04

Idag har jag varit med Sanna och Gredos på A9-Ritten där de startade sin första 80km. Med som groomar var även Carina och Erica. Förutom att Gredos sparkade på sig lite och hade svårt att lugna ner sig i första grinden så gick allt jätte bra, de enda anmärkningarna han hade under dagen var att han hade sparkat på sig men annars var han jätte fin och Sanna gjorde ett toppen jobb. Har tagit lite bilder under dagen som jag tänkte ni kanske vill se, bilderna är inte enbart på Sanna och Gredos utan på lite andra ekipage med!

                                                                                                

Av Stina - 6 juni 2014 13:40

Idag har jag kunnat rida Chimal igen på över en vecka, såret han haft på ett dumt ställe har läkt så det fick bli ett lätt dressyrpass. Det gick riktgt bra med tanke på att han stått ett litet tag, det var framförallt skönt att sitta på min egen häst igen och inte någon utav de andra.

Av Stina - 5 juni 2014 17:40

Har precis kommit hem från att ha "groomat" Sanna och Erica i 30km på mina träningsvägar. Det gick riktigt bra och de red runt på strax över 11km/h. Sen har vi haft en lång lunch tillsammans på mamma och Bosses altan där vi pratat häst, häst och mera häst. Vi har även pratat lite kring A9-ritten på lördag där Sanna ska rida sin första 80km på Gredos (inte hästen hon red idag) och jag och Erica ska med och grooma.

                  

Av Stina - 5 juni 2014 11:57

Har hunnit mysa med min lilla gullegris på förmiddagen idag och har precis skickat iväg Sanna och Erica på en 30km runda hemma i skogarna. De rider och jag ska "grooma"/visa var de ska rida. Det blir kort sagt mycket häst idag stora delar av dagen.

Av Stina - 4 juni 2014 14:16

Jag har precis kommit hem från skolan vilket innebär att jag har fått sommarlov! Känns sjukt skönt samtidigt som det är jätte konstigt, jag ska inte tillbaks till skolan förens typ september... Vad ska jag göra hela sommaren? Rida så klart, hjälpa till hemma, läsa massor, lära mig spela gitarr bättre och så är det ju ridläger i sommar, vilket innebär att Sandra kommer. Förutom det ska jag med Sanna på tävlingar, nu på lördag till att börja med, sen arrangerar vi ju Laxåritten med lag SM också, kom och titta! Men idag tänker jag inviga mitt sommarlov på ett helt okej sätt, det ultimata hade varit en bra bok i solen men vädret är piss så det får bli en myskväll i soffan och titta på supernatural, min nya favorit serie.

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards