Stina Svensson

Alla inlägg under februari 2014

Av Stina - 7 februari 2014 11:57

Ridpasset med Kungen idag bev ett styrkepass. Eller jag kallar dem för styrka i träningsplaneringen och träningsdagboken för då vet jag vad jag menar men ni får väl skaffa en egen uppfattning av vad de är. På styrkepassen rider jag på den gamla crossbanan som ligger nära stallet, knappt en kilometer bort. Den går upp och ner, både brant och flakt. I vanliga fall är det relativt tung sand på den men nu är det relativt tung snö istället. Den är i varje fall toppen att göra skritträning på. Kungen tycker det är riktigt jobbigt och frustrerande. Delvis för att vi bara skrittar och för att vara tvungen att skritta i branta uppförsbackar och tvingas jobba ordentligt med bakben och rumpa är riktiggt jobbigt. Jag passar även på att göra lite lyfta på benen träning på stigarna när det är styrkepass.


Jag tycker riktigt mycket om de här passen, de varierar träningen på ett bra sätt och Kungen får jobba hårt och blir riktigt svettig av bara 30-60min skritt. Jag vill inte hålla på för länge eftersom underlaget är tugnt. Jag brukade även göra den här sortsträningen på både Rezy och Chimal och det gav dem riktigt mycket. Därför försöker jag göra styrkepass varannan vecka och backträning varannan vecka med Kungen.

           

Bilden är öppenbarligen inte från idag med tanke på att jag sitter på Chimal, och ja just det, det är ingen snö heller! Men ni kan i varje fall se en liten del av crossbanan även om bilden inte visar den jätte bra! Ska försöka komma ihåg att ta lite bilder på den så ni får se hur den ser ut!

       De här bilderna på Kungen är från idag!          

Av Stina - 6 februari 2014 21:50

Det blev en heldag i örebro idag, på förmiddagen mellan 10 och 12 hade jag seminarium med min studiegrupp. Efter det satt jag, klara och Irma kvar i skolan och pluggade hemtenta till klockan 4. Efter det när vi helt enkelt inte kunde koncentrera oss längre åkte vi till Willys och handlade. Det som inhandlades var grejer till middag och efterrätt, sen åkte vi hem till Irma och hade myskväll med god mat och The Hobbit!

Till middag blev det, kyckling och potatisgratäng och efterrätten bestod av nutella doppade jordgubbar.

Av Stina - 6 februari 2014 13:30

Vad syftar jag nu på? Jo jag började fundera lite när jag var inne på hööks igår. När jag var liten och var på en hästaffär kom jag nästan alltid ut med ett nytt npsludd, jag var helt hopplös. Det innebär att jag har en hel låda med gamla, i vissa fall näst intill oanvända nosludd i olika färger. Vita, röda, gröna, mint, ljusblåa, mörkblåa, svarta osv.

 

Nu för tiden köper jag aldrig nosludd, jag har nog växt ifrån det lite men framförallt har jag mer pengar nu. När jag var liten räkte inte pengarna till så mycket, för att inte bli helt ruinerad blev det därför nosludd. Nu för tiden kommer jag snarare ut med ridstrumpor, chabrak, lindor, grimmor och annat. Jag har blivit bättre på att inte köpa saker jag inte behöver och det där typiska kan inte hålla händerna i styr har gått över lite från hästsaker till smycken, ur och penn är totalt livsfarligt för mig! Jag tror de hästsaker jag tycker bäst om är lite för dyra för att alltid köpa nya men smycken, det behöver inte vara så dyrt, speciellt inte när favorit smyckes affären alltid har någon sorts rea. Vad har ni svårt att hålla händerna i styr för?

 

Det mesta av mina smycken, det är det här jag har framme i varje fall. En del använder jag desvärre aldrig, glittriga hjärtan och strassiga klockor är inte riktigt min stil. Det är smycken jag fått,

det gör dem inte mindre fina men jag får desvärre inte så mycket tillfällen att använda dem på.

Det händer att jag använder dem på jul eller så men det händer inte heller så ofta.

Av Stina - 5 februari 2014 16:21

Idag när jag red dressyr på Kungen fick vi till riktigt bra fattningar, flera stycken! Känner mig riktigt nöjd även om det kanske inte ser så mycket ut för världen så känner jag att vi kommit framåt och att de blivit lite bärigare. Annars har det varit en ganska seg dag med mycket plugg. Har ganska mycket i skolan nu med både arbetsplatsanalys som ska skrivas och en hemtenta så tiden för bloggen kanske kan komma att bli lite dålig ett litet tag. Jag har desvärre inga färdiga inlägg heller just nu så det kan bli lite tunt med riktiga inlägg utan de kanske bara blir lite små uppdateringar. I morgon är det i varje fall skola igen så om jag inte kommer på något roligt inlägg ikväll kommer det kanske inget i morgon. Förlåt!

 

Väldigt gammal bild på mig och Rezy på en 30km träningstävling

Av Stina - 4 februari 2014 18:01

Har idag lyckats umgås med mina vänner hela dagen och pluggat hemtenta i flera timmar, det tycker jag är bra gjort och allt tack vare det faktum att jag pluggar ihop med mina kompisar. Jag har suttit från klockan 8 i morse i biblioteket till klockan 2. Efter det bestämde vi oss för att vi inte fick så mycket gjort längre så då åkte vi helt enkelt till Marieberg och gick en sväng.

     

Jag fick lite små saker inhandlade, gula strumpor riktigt billigt, om jag ska tävla Kungen är det ju kul att matcha lite. Det stora fatet har kostat 140kr men det var nu nedsatt till 40kr. Tycker det var ett bra fynd och jag älskar det!
 Efter det fikade vi lite, jag köpte frozen yoghurt med nutellasås och choklad flingor, helt otroligt gott.

 

Av Stina - 4 februari 2014 11:15

Vad har ni som motivation när ni kör fast eller det känns som att inget går som det ska? Jag har inte tappat motivationen, det är inte därför jag frågar utan det är snarare att jag har hittat den igen, någonstans, och jag vet inte riktigt var... Det vore ju praktiskt att veta så jag kan hitta den igen när jag tappar den. Jag bara kände det häromdagen när jag kom upp till stallet, det var plusgrader, det var "varmt" och skönt i luften, och det töade ute. När jag gick från stallet mot pannrummet på mammas gård bara slog det mig. Jag har hittat den igen, just då bara kändes allt så bra, så som det brukade göra förr när jag träna och tävlade Chimal och Rezy.


Jag vet inte varför det bara kom, slog ner och kändes så jävla skönt. Jag har kommit in i rutiner där oavset hur trött jag är eller hur jobbiga hästarna är, är det skönt att komma upp till stallet och veta att du har ett hårt ridpass framför dig. Det kommer ge något, du kommer kunna känna resultat och den känslan är helt underbar. Just nu känns det bara som att jag kommer kunna fixa att träna och rida Kungen inför säsongen bara han funkar, det går ju inte att veta till hundra eftersom han bara gått två mil men just då var det bara, klart det kommer gå! Jag vill kunna behålla den här känslan, kunna plocka fram den när jag behöver och orka fortsätta, vet inte om ni förstår vad jag menar men det är lite som när man känner en doft och du kopplar ihop den med ett bra minne från när du var barn, typ så kändes det men det var mer en känsla och den känndes så bra!

   

 

Av Stina - 3 februari 2014 16:26

Ja det gör det faktiskt, men nej jag har inte vunnit pengar och blivit en miljonär eller något annat roligt. Nej det jag syftar på är Kungen, han skrittar aldrig bara lugnt utan att nästan rulla över i trav eller försöka sticka men igår hände det. Efter backträningen och jag hade travat av honom klart och skrittade av på vägen hem skrittade han i en skön, aktiv takt utan att en enda gång försöka takta, sticka eller rulla över i trav på hela avskrittningen! Det kanske inte verkar som en stor grej men det är otroligt frusterande att aldrig kunna slappna av och njuta i skritten med honom men igår gick det.

Idag har föresten hovslagaren varit här och skott Chimal, han kunde ju inte fixa honom sist eftersom han hade lite stygn i benet då så idag kom han och fixade Chimal med. Förutom det så händer det inte så mycket, jag har en heldag i skolan framför mig i morgon, vi har bara en föreläsning på 2timmar men jag och några kompisar ska sitta och skriva hemtenta och arbetsplatsanalys resten av dagen.
 

Av Stina - 3 februari 2014 13:15

Mer Hobbit videos idag, förhoppningsvis överlever ni. Okej andra kanske inte tycker det här är lika roligt som jag men reaktionerna på skådisarna är underbara. En intervjuare låter några av skådisarna från The Hobbit gissa fötterna (med tanke på hobbitars stora fötter) på en bild (de tillhör någon som arbetat på filmen), det roliga kommer efter 2min så om ni inte vill se allt spola fram till det och se hur skådisarna reagerar när de får reda på vem fötterna faktiskt tillhör efter de har gissat! Jag tycker det är riktigt kul.

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards