Stina Svensson

Alla inlägg under december 2014

Av Stina - 28 december 2014 16:40

 

Av Stina - 28 december 2014 16:25

Nu är jag hemma efter att ha varit på mellandagsrea ett par timmar och sedan stannat till hos Helene på vägen hem och fikat lite. Blev inte direkt mycket shoppat idag då jag typ inte hittade några kläder alls jag ville ha. Det blev mestadels "behöver ha" saker så som smink, hårvårdsprudukter och liknande. Men, köpte mig ett par sockor som Sandra (blogg) tipsade om och ett nytt underställ ifrån JULA för endast 150kr. Köpte även en julklapp till julklappsritten med klubben... Så lite handlat blev det ändå och lite av mina pengar försvann. Men jag försöker verkligen hålla i pengarna hårt så jag ska ha råd med tatueringen, känns värt att snåla lite då. Nu ska jag göra mig en kopp te och ägna tid åt uppsatsen.

 

Av Stina - 28 december 2014 08:12

Precis så känns det idag, vet inte varför men jag vaknade av alarmet som alltid står på 8 med en sjukt bra känsla. Jag vet inte om det är för att jag ska iväg och shoppa lite idag, för mig själv vilket jag tycker är ganska skönt ibland eller om det är av någon annan anledning, men det spelar väl egentligen ingen roll, det är en bra änsla och den ska jag försöka hålla fast vid!


       

  

Av Stina - 27 december 2014 20:25

Kollade min statistik för musiklyssnande på Spotify för 2014. Den visade diverse roligt, vilka genrer jag lyssnat mest på, i år har jag övergått från mestadels rock till pop tydligen, woops! den visar vilken artist, vilket album och vilken spellista jag lyssnat mest på, mina top 10 låtar jag lyssna tpå under året, varifrån musiken jag lyssnar på kommer ifrån, vilken artiskt jag lyssnat på under vilken årstid, vilka dagar jag lyssnar på mest musik och hur myncket mysik jag då lyssnar på, tydligen lyssna rjag överlag på mest musik under torsdagar, varav det är 3timmars musiklyssnande, och det är bara på Spotify...


Inte speciellt förvånande är att jag mest lyssnat på One Dirction i år, förra året lyssnade jag inte på dem alls, snacka om att man kan ändra sig snabbt! Det konstiga är att One Direction låg i topp överallt för mig men när spotify sedan hade skapat en framtidslista som skulle passa mig för 2015, fanns överlag många artister jag lyssnar p med men inte den grupp jag överlägset lyssnar med på, bra kosntigt måste jag få säga! Det märks dock att låtar som jag lysnat på under november december inte finns med då jag inte hunnit lyssna på dem lika mycket.


Några av mina favoriter ifrån Spotifys lista på de "100 mest lyssnade på låtar av mig listan"



Av Stina - 27 december 2014 19:45

Åkte upp till stallet till klockan 9 och drog omedelbart på mig termobyxor och varma kläder då det var svin kallt. Eller ja, minus 10, men det känndes riktigt kallt. På med kläderna i varje fall och sedan blev det mockning i en timme. Sen åkte termobyxorna av och byttes mot ett par lite tjockare ridbyxor med underställ under. Jag askyr nämligen att behöva rida i termobyxor, först och främst hatar jag hur klumpig man känner sig och för det andra är det "bara" minus 10, om jag måste ha på mig tjockaste vinterkläderna nu hur ska jag då överleva när det blir ännu kallare?!


Jag och Chimal fick en mysig men kall barbacka skrittur i sällskap av mamma på Charm och Bosses dotter Josefin på Rezy. Vi var ute i ungefär 45 minuter, Chimal var jätte pigg och skrittade gladeligen på först i ledet med effektiva steg. Han verkligen njöt av att få sällskap i skogen även om han blev besviken varje gång jag bromsade honom när han började små trava. Men trots varmare kläder än sist så frös jag ändå. Händerna var varma då jag hade mina favorit ridvantar för vintern på men fötterna och benen var kalla, hur ska jag kunna uthärda denna vinter? Kanske ska försöka investera i lite varmare underställ om det går. En sak är säker, även om den lilla snö som nu kommit gjort det lite ljusare så avskyr jag kylan!                                        

Av Stina - 26 december 2014 21:11

Idag har varit en lugn dag. Jag har inte varit uppe och ridit på Chimal då en av mina bästa kompisar Camilla var hemma i Närke över jul. Idag kom hon ut på landet till mig i Vretstorp, vi har inte träffats sedan augusti så det var toppen att kunna ägna stora delar av dagen åt att umgås med henne. Vi har fikat, tittat lite på film och bara pratat. Tycker själv att det kändes helt okej att prioritera umgänge med henne idag eftersom det alltid är månader emellan att vi träffas. I morgon däremot blir det ett par timmar i stallet då jag har stall tjänsten och ska rida Chimal. Funderar även på, om jag har tid och ork åka iväg på lite julrea. Jag måste köpa något till klubbens julklappsritt den 4:e januari i varje fall...

 

Camilla, från i våras då hon bestämmde sig för att dra med mig på en överasknings piknick för att fira mina födelsedag!

Av Stina - 25 december 2014 14:31

Idag är det inte varmt ute kan jag säga, -10 kanske inte låter så farligt med tanke på att det kommer bli kallare. Så tänkte i varje fall jag och nöjde mig med ett par långkalsonger under ridbyxorna och ett par halvvarma handskar, jag skulle ju ändå bara ut en sväng barbacka. Men tji fick jag för fy vad jag frös. Nästa gång blir det varmare kläder och framförallt ett par varmare vantar... Men det kalla vädret har i varje fall inneburit ett fint väder så Chimals och min barbacka skrittur blev riktigt fin. Med tyngderna på skrittade vi en runda på 45min, när allt var klart i stallet blev det raka vägen hem till en varm dusch!

 

Av Stina - 25 december 2014 09:28

Julafton igår var super mysig precis som vanligt. Efter Kalle blev det massor med god julmat. efter det fika och sen julklappsöppning. Jag är jätte nöjd med julklapparna jag fick. Av pappa fick jag precis det jag önskat mig, pengar till tatuering så nu kan jag i princip gå och beställa tid till den vilket känns sjukt kul. Tatuering here i come!


Oavsett om julen varit mysig och jag, faktiskt i två dagar lyckats stänga av skolan och stressen över den så är det slut på vilan nu. Jag har precis kommit hem efter att ha varit ute och gått i det kalla, minus 10 gradiga vädret och ska sätta mig med c-uppsatsen. Förutom plugget ska jag rida Chimal idag, blir skritt barbacka, sen ska jag äta julmiddag idag igen här hemma hos mamma med honom och mina syskon. Nej dags för plugget, over and out!


Julgranen här hemma hos pappa:

 

Lite utav gårdagens julklappar, strumpor, ett pandora armband och en t-shirt från en av mina favorit affärer, Sweet Poison

 

Också gårdagens juloutfit:

 

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards