Stina Svensson

Alla inlägg under september 2014

Av Stina - 7 september 2014 10:53

Slänger upp en live låt till er (tv inspelad inte med någons mobil kamera) innan jag sätter mig och läser om folkhälsopolitik.

Av Stina - 7 september 2014 09:22

Godmorgon på er, idag har jag tagit sovmorgon och ska alldeles strax äta frukost tillsammans med min syster som är hemma i helgen och min pappa. Chimal har så klart vila idag sedan 20km igår men jag ska ändå upp och titta till honom lite och greja i stallet, förutom det ska jag även plugga och till marieberg en sväng med min syster. Känns som en ganska lagom söndag idag eller vad säger ni?

 

Av Stina - 6 september 2014 16:40

Är nu hemma efter en dag på Finnerödja hembygdsgård tillsammans med Chimal, mamma och Rezy. Vi har varit med på Pay and Riden som vår klubb arrangerade. 20km delat på 10km, grind och sedan 10km igen. Det snabbaste man fick rida var 10km/h vilket innebar när vi startade 11 att vi fick vara i mål tidigast halv 2. Mamma och jag red första sträckan på strax över en timme, och pulsade in på 4mim. Känns helt okej med tanke på att vi klarade oss helt själva med våra hästar som är pensionerade ifrån distanstävlandet. Nästa sträcka red vi på ca: 1 tim och kom in 13.33 vi red 3 minuter långsammare än det snabbaste man fick rida och var först in i mål.

Båda hästarna som jag sprang med under dagen hade A rakt igenom vetkortet och skötte sig bra på banan. Rezy pigg som bara den hoppade inte fullt så mycket som hon kan göra, Chimal var pigg och låg på hårt ibland men har gått först hela tiden och inte bockat en ända gång vilket jag tror är första gången med honom. Så en fin bana och en riktigt bra dag helt enkelt!

Lägger med en bild ifrån skritturen på Chimal igår efter att jag duschat honom.

Av Stina - 5 september 2014 21:45

Jessie J, Ariana Grande och Nicki Minaj har gjort en låt tillsammans och jag älskar den! Som ni vet skrev jag för ett tag sedan att jag har fastnat för några låtar Ariana Grande gjort, har aldrig lyssnat på Jessie J men tycker verkligen om Nicki Minaj och denna låt är verkligen toppen!

Av Stina - 5 september 2014 08:49

Nu är jag verkligen desperat för att få sitta på Chimals rygg igen, så pass desperat att jag drömmer om att vara ute och skritta honom! Jag älskar verkligen min underbara lilla gris till bebis och jag vill kunna rida honom. Kan erkänna att det ibland är väldigt segt att komma ut i stallet och rida, han är inte alltid kul att rida men jag älskar verkligen att rida honom. Idag när jag pluggat klart är planen att åka upp till stallet och plocka ihop grejer inför Pay and Riden i morgon och tvätta Chimal. Efter det har jag tänkt skritta ut på honom, blir kul att se hur pass han kommer ha med energi då, han var väldigt pigg innan han fick stå ett par dagar... Men rida i morgon har jag sett fram emot och jag har mått sämre på tävling så en Pay and Ride ska nog gå bra!

Av Stina - 5 september 2014 08:41

Satte mig framför TV:n för att äta frukost idag innan jag börjar plugga. Zappade runt lite innan jag fastnade på MTV och Breakfastclub, tittade alltid på det när jag var liten, älskade alla musikvideor. Måste säga att det är fortfarande kul att titta på, de blandar seriöst allt. De två första videorna som kom upp var Ariana Grandes: Break Free, relativt ny så det är ju knappast konstigt men efter den kom One Directions: One Thing, hur gammal måste inte den vara nu? De är sjukt små i den!

Av Stina - 4 september 2014 18:25

Jag vet att uppdateringen varit dålig + att inläggen i sig inte varit något speciellt att ha de senaste dagarna, detta inlägg blir nog knappast mycket bättre. Men så blir det tyvärr när man spenderar dagarna hemma och nerbäddad med förkylning, det händer inte speciellt mycket intressant då. Idag mår jag i varje fall bättre och har varit i skolan de fyra timmarna vi hade schemalagda med studiegruppen. Vår grupp är verkligen toppen och vi har redan gjort klart uppgiften vi hade som ska vara inne på måndag så det känns bra.


Så nu har jag börjat läsa lite inför salstentan vi har om några veckor, jag och Irma har börjat på PM:et vi ska skriva ihop och vi har dessutom börjat greja lite med C-uppsattsen som ska skrivas under sista delkursen. Det känns som allt rullat igång bra även då jag lyckades bli sjuk. Idag på vägen hem ifrån skolan kunde jag inte hålla mig borta ifrån stallet och svängde förbi för att pussa på min lilla älskling. Han stod och åt när jag kom men gick snabbt ifrån maten och fram till grinden när han fick syn på mig, han tittade verkligen på mig som om han undrade: Ska vi ut och rida nu? Hur kan man inte älska den lilla sötnosen. Men ingen ridtur blev det utan han fick nöja sig med lite pussar. Jag har som sagt världens bästa mamma som tar hand om stallet och min häst när jag är sjuk, det är en otrolig lyx som jag är sjukt tacksam över<3

    

Av Stina - 3 september 2014 17:09

Förkylningen håller i, tror dock det är lite bättre än igår vilket är skönt eftersom jag ska till skolan i morgon och på lördag är det pay and ride i finnerödja. Jag har spenderat min dag i soffan, varvande plugg och sovande för att försöka bli frisk så fort som möjligt. Tempot i skolan är högt från början och första inlämningen är på måndag, inte ens en vecka efter att vi börjat men det är en gruppinlämning så det kommer nog gå bra. Just nu håller jag på och läser en massa men har tagit paus när svenskarna har hoppat nu på eftermiddagen. Och om ni undrar så kan jag säga att nej jag kommer inte åka till stallet idag, jag har en så snäll mamma som sköter om min häst nu när jag är sjuk. Så Chimal får helt enkelt lite oplanerad vila men så är det dessvärre ibland.

[Bild]

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards