Stina Svensson

Alla inlägg under september 2014

Av Stina - 22 september 2014 15:10

    

Av Stina - 22 september 2014 12:15

Kom på häromdagen när jag fick kommentar om att Chimals färg måste vara både praktisk och opraktisk, opraktisk är den deffinitivt men praktisk fattade jag inte förens personen sa att damm syns väl inte så bra på honom. Och det stämmer ju faktiskt men det tänker ju aldrig jag på då han alltid kommer in med någon "rolig" fläck (oftast massor) och mer eller mindre gul man och/eller svans. Men det fick mig att fundera, alla färger på hästar har sin bra och mindre bra saker.


Jag älskar verkligen skimmel hästar, de är så sjukt vackra, när de är vita, vilket för Chimals del inte är ofta. När han är nyduschad tar det typ 5 minuter innan han lyckats skita ner sig igen. Men förutom vitt är nog svart en utav mina favorit färger på hästar, en sån där kolsvart blank färg som i black beauty. Bara älskar det och jag har alltid velat ha en svart arab hingst. Men det finns en färg till jag tycker är väldigt vacker på hästar och det är flaxfux, finns så klart många fler men dessa är nog mina favoriter!


Den första är på Chimal de andra är ifrån Google!

     

Av Stina - 22 september 2014 10:25

Sitter i stallgången med Chimal brevid mig, Chimal står lös i gången (som vanligt) och äter hö medans hovslagaren skor honom. Chimal ser sjukt nöjd ut och står och gäspar hela tiden när han inte tuggar på en tuss hö. Alla hästarna verkar nöjda med att få vara inne nu när hovslagaren är här. Igår regnade det hela dagen och nu har det blåst upp till lite små storm, så hästarna står nöjda i boxarna och varvar ätande med sovande. Måste få säga att när man har en häst som inte kan stå uppbunden är det sjukt skönt att kunna ha den lös, till och med när hovslagaren skor, frågar alltid om han vill att jag ska hålla i honomen varje gång så säger han att det behöver jag inte, så jag sitter här på en halmbal i gången och läser lite litteratur och Chimal får nya skor under tiden.

Av Stina - 21 september 2014 18:28

Det regnade så klart fortfarande när jag kom upp till stallet, kanske inte så kontigt eftersom det regnat hela dagen och fortfarande håller på... Men men, jag plockade in Chimal som har täcke på sig så klart men var blöt på halsen, huvudet och benen. Av med täcket och på med back on track på hans rygg och haser så gjorde jag i ordning honom. Både jag och Chimal fick regn mundering innan vi stack iväg.


Trots det dåliga och tråkiga vädret hade vi en riktigt rolig ridtur. Vi klättrade som uppvärmning och sedan busade vi runt i skogen i mestadels galopp i olika hastighet. Chimal var lite jobbig i början då han hoppar för precis allt när han är över pigg. Det härligaste var när jag släppte iväg honom lite i galoppen och han bara sköt iväg och verkligen sträkte ut. När det väl var dags att rida hemmåt och varva ner ville han definitivt inte skritta först men efter lite övertalning och diskussion varvade han ner och kunde lugnt skritta hem på hängande tygel.

 

Både Chimal och jag var lite lagom blöta efter ridturen men lika nöjda för det. Nu ska jag färga håret lite rosa och plugga.

Av Stina - 21 september 2014 13:00

Underbart att sitta inne med en kopp varmt te och plugga just nu när det regnar ute, tills tanken om att jag ska rida senare kryper in i huvudet och man inser hur blöt och kall man kommer vara när man kommer hem... Fanns en tid då jag knappt brydde mig om att det regnade när jag skulle rida, jag var bara glad att det inte spöregna. Det var ju bara en chans att få träna i tävlingskläderna som åkte på om det regnade. Men nu när jag inte tävlar så finns det ingen anledning till att man måste rida i regnkläder ibland vilket gör det bra mycket tråkigare att rida när det regnar, men lite mysigt kan det vara ändå antar jag.

 

Av Stina - 21 september 2014 11:48

Har börjat förmiddagen med att titta lite på framträdandena ifrån Las Vegas inatt på IHeartRadios festival, flera atister/band har uppträtt inatt och igår natt på deras festival med ett par låtar och jag har så klart tittat/lyssnat på flera av dem på YouTube. Jag är inte galen nog att gå upp 4 på natten för se det live men jag vill väldigt gärna se det.

Av Stina - 21 september 2014 09:16

Glömde helt bort att uppdatera igår eftermiddag efter ridningen av Chimal. Jag åkte hem och plugga och så bara försvann det ur huvudet på mig. Dressyrpasset igår gick helt okej, kände mig smått besviken på det men eftersom jag har mycket i skolan just nu har Chimal fått lite en lite lugnare period så han är sjukt pigg hela tiden. Vi hade mycket energi att jobba med och galoppen har blivit tusen gånger starkare men när Chimal har så mycket energi, ja då slänger han upp huvudet i varenda övergång. Det är verkligen inte kul då han får väldigt mycket kontroll i det läget och även släpper mer ryggen. Funderar på om den skogstur som är inplanerad idag kommer få innehålla lite fartlekar så kanske den värsta energin försvinner.

Av Stina - 20 september 2014 10:00

Fick en utmaning på Instagram för några dagar sedan som går ut på att skriva 20 sanningar om mig själv. Men då jag inte har någon lust att sitta och skriva ner det på min telefon, eller på min insagram bara för att tänkte jag att jag lika gärna kan göra det här, för er som faktiskt läser om mitt liv mer eller mindre dagligen. Så här kommer de 20 sanningar om mig, en del kanske ni vet andra kanske är nya för er:


1 - Jag älskar fantasy, böcker, serier, filmer, tycker om att försvinna in i helt andra världar.

2 - Jag tycker om att skriva, mycket, blogga, dagbok och även noveller på datorn (men dem får aldrig någon läsa).

3 - Jag saknar fortfarande min gamla ponny Pysen jag hade som tonåring.

4 - Är fortfarande smått irriterad på mamma för att hon inte berättade när Pysen gått bort (hon fick reda på det en ett tag innan pappa berättade det för mig).

5 - Jag är långsint när det kommer till vissa saker.

6 - Är sjukt dålig på att stava, kollar ofta upp ord på google när jag skriver blogginläggg och ibland orkar jag inte bry mig.

7 - Älskar att lyssna på covers på YouTube istället för original låtar på Spotify.

8 - Vill gå på en One Direction konsert.

9 - Har sjukt dåligt självförtroende när det kommer till de mesta.

10 - Hittills i mitt liv är åren i gymnasiet både de sämsta och bästa i mitt liv, inte på grund av gymnasiet utan mer de åren i mitt liv.

11 - Har mått så pass dåligt en period så mamma tog med mig till ungdompsyk.

12 - Oroar mig konstans över Chimals cancer.

13 - Får ibland panik över vad jag skulle göra om Chimal blev sjuk.

14 - Har jätte svårt att bara "go with the flow" och förlora mig i stunder.

15 - Är ingen krogen människa utan går hellre på hemma fester om jag ska festa.

16 - Går ut/på fest kanske 3 gånger per år.

17 - Älskar att följa kändisar på Instagram & Twitter

18 - Är helt kär i Zayn Maliks ifrån One Directions RÖST

19 - Har lite panik över att jag är 23.

20 - Stör mig på att Chimal som är min, inte är min på papper, då är han mammas...


Så det var 20 sanningar om mig, finns säker massor med mer grejer jag kan skriva men vill ni veta mer grejer om mig får ni säga till!


Vill gå på en konsert:



Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards