Stina Svensson

Alla inlägg under september 2014

Av Stina - 11 september 2014 21:30

Efter en produktiv dag i skolan mellan åtta och halv 3 med endast en halvtimmas rast och bio på det innan jag åkte hem för att genast åka vidare till stallet känner jag mig nu ganska lagom trött. Har relativt nyligen kommit hem ifrån stallet och hunnit äta lite. Det var i varje fall skönt att allt som stod på schemat för Chimal idag var ett lugnt barbacka dressyrpass, jag skulle liksom bara känna igenom honom då det är över en vecka sedan han gick dressyr. Det på grund utav att han haft lite vila sedan Pay and Riden och innan dess var jag sjuk. Jag kände så fort jag kom upp i sadeln att jag kände mig ganska mör, men Chimal var fin, uppmärksam och lyhörd så det blev ett bra pass för oss båda och för min del var det skönt att det inte blev så långt. Nu tänker jag krypa ner i sängen och ta lite sovmorgon i morgon!

(Bilden är suddig med flit)

Av Stina - 11 september 2014 20:45

Efter att vi var klara i skolan idag runt halv tre drog jag och tre klasskompisar på bio i Örebro. Till och börja med måste jag säga att gå på bio halv fyra på en torsdag är helt fantastiskt, det var vi och fyra pers till i biosalongen. Vi bestämde oss för att titta på filmen Lucy med Scarlett Johansson i huvudrollen, jag tyckte den verkade jätte bra på trailern, den var absolut inte dålig, den var riktigt bra men tyvärr inte fullt så bra som jag trodde den skulle vara, men definitivt sevärd!

Av Stina - 11 september 2014 11:45

Nu har Gunilla lagt ut lite bilder ifrån Pay and Riden i Finnerödja som jag/Chimal och mamma/Rezy var med på. Tänkte lägga ut några av bilderna som jag och Chimal är med på. Ignorera min "fina" asiktsutryck på bilderna...

                    

Av Stina - 11 september 2014 07:48

Tänkte bara svänga in och önska alla en god morgon, för de flesta är det sista dagen innan helgen i morgon men inte för mig, jag ska inte till skolan i morgon så för mig är det "fredag" idag. Jag ska självklart plugga hemma ändå men jag behöver inte åka in till universitetet vilket är skönt. Jag börjar inte förens kvart över 10 idag, precis som igår men är redan på skolan. Bestämde mig för att åka in tidigare för att plugga. Det är sjukt skönt att få använda de här två timmarna när det är lugnt på universitetet som jag annars bara sover bort.

       

Av Stina - 10 september 2014 21:07

Den här dagen har varit lång och det blev sent i stallet, det kändes lite som förr. Typ när jag gick i gymnasiet när i princip varje kväll i stallet blev så sen så det var mörkt när jag kom in i från stallet. Och ja dagen har varit lång, vi har fått mycket gjort i skolan efter att föreläsningarna var slut och jag kom hem runt 6. Jag bytte om på en gång och åkte upp till stallet. Började med att fixa med allt som skulle göras utöver ridningen. När jag väl plockade in Chimal så insåg jag att det snart skulle börja skymma så jag plockade på oss lite reflexer innan vi stack iväg. Vi såg nog ganska roliga ut när vi red iväg, massor med reflexer men det var fortfarande ljust ute.

 

Vi var ute och skrittade i ungefär en timme, vi hade det verkligen ur mysigt. Lagom lugnt och skönt efter en lång dag i skolan och ett trött huvud för min del, vi bara njöt av varandras sällskap helt enkelt. Men det var då tur att jag plockade på reflexerna innan vi stack ut, det blir mörkt fort nu och mörkt var det när vi kom hem kan jag säga. Kom hem vid halv 9 ungefär efter att hästarna fått kvällsmat, har nu hunnit duscha och ska strax göra mig en kopp te och mysa ner mig i sängen med en bra film innan det blir till att sova och upp till skolan i morgon igen.

 

Av Stina - 10 september 2014 10:36

Är i skolan idag, sitter för tillfället på föreläsning, och ja jag borde inte sitta och blogga då men att bara sitta och lyssna är sjukt svårt när föreläsaren pratar på engelska med indisk brytning. Föreläsaren är jätte bra men ibland är det svårt att hänga med med tanke på språket, och kanske möjligtvis för att vi har en föreläsning om Policyteori inom Folkhälsa... Men det här är min vardag och det är skönt att vara tillbaks till den.


För tillfället berättar han att de som jobbar med forskning kring folkhälsa, inklusive han själv sa att man inte borde massvaccinera Sverige när det var svininfluensa eftersom de inte tyckte att det gjorts tillräkligt mycket med undersökningar kring vaccinet och de bieffekter det kan ha, och se hur det slutade för vissa, man borde lyssnat på folkhälsovetarna... Oavsett om det är svårt att hänga med i föreläsningen, att vi snart ska lämna in vårat första PM och snart har salstenta är det skönt att vara tillbaks i vardagen. Jag har ett system i livet, lite ordning och träffar mina vänner regelbundet igen vilket är sjukt skönt. Så även om det är mycket att göra och det är stressigt är det som sagt skönt att vara tillbaka i vardagen.

       

Av Stina - 10 september 2014 10:30

Min favorit radio kanal (ja jag har en sån) är P3. Jag lyssnade typ alltid på den när jag jobbade med att städa på miljöteamet. Jag älskade att lyssna på morgonpasset i P3, PP3 med Per Lernström, musikguiden i P3 m.m Musiken är toppen och jag kan upptäcka nya låtar med jämna mellanrum. Sedan jag slutade jobba lyssnar jag inte på dem mer än när jag sitter i bilen och ibland på morgonen, för lets face it Morgonpasset med Kodjo, Martina och Hanna är sjukt kul!


Men det finns mer hos P3 jag älskar och det är P3 dokumentär som jag lyssnar på som podcasts. De är toppen att ha i öronen, spännande, bildande och bara helt enkelt bäst. Bäst tycker jag om de som är om mord och liknande, det är hemst men de är sjukt intressanta. En gång gjorde jag dock misstaget att lyssna på en om Estonia när jag var på jobbet, det var sjukt svårt att hålla sig ifrån tårar när några av de som överlevt berättade hur det var när den höll på att sjunka. Men ja, älskar P3 dokumentar och tycker definitivt att ni ska ge det en chans!

 

Av Stina - 9 september 2014 19:52

Japp, jag lyssnar på One Direction, tyck vad ni vill om det. Jag blandar helt enkelt pop pojkband med gammal rock "And Thats How I Roll". Poängen med inlägget är att de har gått ut med att deras 4:e album är på väg och då passar de på att släppa en singel ifrån det nya albumet. Det nya albumet heter Four, kanske verkar lustigt först eftersom de är fem i bandet men det har väl att göra med att det är deras 4:e album. Låten heter i varje fall Fireproof, efter att ha lyssnat på den några gånger har jag kommit fram till att jag gillar den. Inte den bästa de gjort men den är bra. Men bara för att lägger jag upp en låt ifrån varje av de tidigare albumen och avslutar med den nya som kom precis nyligen.


De flesta (om de känner till någon låt med One Direction) har nog hört What Makes You Beautiful som är den mest kända låten från deras första album Up All Night men en av mina favoriter är Moments. Finns så klart ingen video till den så här är framträder de med den live på The Today Show istället:

Nästa låt är ifrån album nummer två, Take Me Home och den låt som är ifrån det albumet är Kiss You, även denna låt är ifrån ett live framträdande ifrån BBC Radio 1 Weekend:

Jag kan enkelt säga att jag verkligen älskade deras tredje album Midnight Memories och att bara välja en låt därifrån är inte lätt... Men det blev Story of My Life, även denna live ifrån ett X-Factor uppträdande i USA:

Och sist men inte minst den nya låten Fireproof ifrån det kommande albumet Four:

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards