Stina Svensson

Alla inlägg under augusti 2014

Av Stina - 24 augusti 2014 18:31

En av mina nya favoritlåtar är ifrån Aiana Grandes nya skiva, skriven av Harry Styles ifrån One Direction och den heter Just a Little Bit of Your Heart. Har faktiskt börjat lyssna lite på några av hennes låtar. Jag gillar även Problem, även om jag lyssnat slut lite på den och Break Free.

Av Stina - 24 augusti 2014 15:14

10km rundan med mamma idag blev riktigt bra. Vi red på 11,5km/h på två pigga och glada hästar. Chimal var på ett hoppa för allting humör men traskade ändå glatt på och hade ett suveränt trav steg. Idag hade ett riktigt bra lyft och driv vilket kändes jätte bra. Han var pigg utan att försöka sticka så ridturen var helt enkelt jätte bra.

Bio

Av Stina - 23 augusti 2014 19:19

Blir lite spontanbio med mina syskon så här på lördagskvällen. Vi ska gå och titta på Guardians of the Galaxy, håll tummarna för att den är bra!

Av Stina - 23 augusti 2014 14:45

Var uppe i stallet en sväng i förmiddags, då jag inte ridit idag har jag bara sett över Chimal och utfodrat hästarna lite. Jo jag släppte även ut mamma och Bosses hundar en sväng då mamma jobbar ett par timmar och Bosse är bort rest. Så hundarna fick komma ut på gården när jag tog in Chimal, gav honom mat och såg över honom lite. Sen fick de komma in igen när hästarna fått mat ute i hagen och jag fyllt på med vatten.

 

Av Stina - 23 augusti 2014 10:15

Alla har vi olika saker vi finner avslappnande, vissa lyssnar på musik eller är ute och springer, jag däremot ja jag kanske är lite konstig i vad jag finner lugnande. En vanlig sak jag gör är att gå ut och gå med musik i öreonen, jag stänger av, bara går och låter musiken ta över. Ingen kan störa mig och ingen annan finns. Men jag har fler såna saker, som att vika tvätt, skriva listor och planera saker... Vissa av er tänker säkert att jag är galen just nu. Tvätten, ja det är en sån grej som gör gör när jag känner att jag behöver stänga av lite, man behöver inte tänka och jag kan passa på att plocka i ordning i garderoben, gör alltid det när jag viker tvätt så det blir liksom aldrig stökigt i den.


Listor, ja då är det framförallt packlistor, älskar att skriva dem, det och packa, jag älskar att packa, inte packa upp dock. Att planera vad jag behöver ha med mig för något och sedan organisera packningen ordentligt så allt ligger på ett bra och rätt ställe. Verkligen älskar det. Planera saker in i minsta detalj är också lugnande för mig, kan bero på mitt otroliga kontroll behov, jag vill kunna kontrollera saker och ting. Enda gångerna jag tycker det känns okej att släppta kontrollen helt är när jag flyger, och kanske när jag rider men det är mest för att jag vet att man aldrig har hundra kontroll över hästen, de är ett djur så vad som helst kan hända när som helst. Som sagt, vissa av oss finner lite annorlunda saker lugnande och avslappnande!

                                                 

Av Stina - 23 augusti 2014 09:23

Har sovit alldeles för länge känns det som, förutom att klovkan snart är halv 10 så känner jag det i ryggen. Men nu är jag uppe och ska strax äta frukost. Idag ska jag inte rida något, Chimal har vilodag och i morgon ska jag och mamma rida 10km på Chimal och Rezy. Men upp till stallet en sväng blir det så klart ändå, jag ska se över Chimal, ge hästarna lunch och Chimal ska få sitt krafft foder. Då vädret r sjukt tråkigt gör det inte mig speciellt mycket att jag inte har någon ridning planerad idag, det ser ut som det tänker vara tråk väder hela dagen. Nej jag ska göra annat, funderar på att försöka skriva ihop lite blogg inlägg att ha på lager till när min egen insiration tryter. Något speciellt ni vill läsa om?

       

Av Stina - 22 augusti 2014 17:34

Idag är en sån där dag när jag har haft något att göra hela tiden men jag har absolut inte känt mig stressad eller som om jag vill stanna upp och pausa. Nej det har bara känts skönt. Jag har hunnit med ganska mycket idag måste jag säga. Stapla lekablock som ska användas till stallet, vilket innebär att jag började dagen med att köra slut på mina armar. Sen har jag passat Nova i ett par timmar och då är det verkligen fullt ös hela tiden, och jag kan ju säga att när armarna redan är trötta ja då blir de inte piggare av att bära på en 3åring ett par gånger under dagen. Men nog för att det inte är en enda lugn stund med henne, men det gör inget för hon ger sjukt mycket med energi.

Sen har jag "skottat" en massa sand ute på ridbanan och efter det ridit dressyr på Chimal. Den blev det lite städning av stall och sadelkammaren innan jag åkte hem. Nu har jag hunnit ta en dusch och slänga i mig lite att äta, strax ska jag en sväng till Kumla och hämta min syster som tänker komma ut på landet en sväng. Sen blir det en lugn och skön fredagskväll!

Av Stina - 22 augusti 2014 08:45

Det blir ett bild inlägg med hästar som jag/vi haft som jag ridit.


Först blir det en bild på underbara Nortons Ceasar som jag hade 2009/2010, helt underbar häst som det var tänkt skulle bli min framtida distanshäst, men det visadde sig att han hade en gammal skada som stoppade det. Fin, välbyggd brun arabvalack som var super mysig och hade en otroligt positiv inställning till livet.

  

Näst på tur är två bilder på mig och arabstoet Ghania som jag hade på prov en sommar, riktigt trevligt sto. Henne hade jag på prov när jag fortfarande höll på med hoppning.

      

Sen är det två bilder på New Forest ponnyn Pysen som jag hade i flera år. Han var helt fantastisk och hoppade helt otroligt bra. Jag saknar honom fortfarande...

         

Självklart är det med en bild på mig och Helge son jag hade under vintern 2010/2011. Förhoppningen var att han skulle bli distanshäst men vi fungerade inte ritkigt tillsammans. Han reds på en PP sedan plockades han tillbaks till galoppen. Sjukt stor arab med helt otroligt steg i alla gångarter, dessvärre hade han inte riktigt huvud för distansen.

  

Sist är det två bilder på mig och Miro, han var en helt fantastisk häst som jag har både hopptävlat på klubbnivå på och tävlat i distansridning på. Han var en förvuxen Welsh, så pass förvuxen att han var en liten storhäst. Jag har startat YR-SM med honom, han har gått senior SM med Bosse när det gick på 120km, gått flera stycken DM varav han har ett guld och ett silver, gått 160km godkänt och startat ett Nordisk Baltiskt Mästerskap. Kort sagt en helt otrolig häst som gjorde allt du bad honom om.

              

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards